Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

BEI va acorda Moldovei un împrumut de 150 de milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere în cadrul proiectului "Drumurile Moldovei IV".

BEI va acorda Moldovei un împrumut de 150 de milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere în cadrul proiectului "Drumurile Moldovei IV".

Acest lucru este stipulat în acordul de finanțare dintre Republica Moldova și Banca Europeană de Investiții pentru implementarea proiectului "Drumurile Moldovei IV", care a fost ratificat vineri de către Parlamentul Republicii Moldova. Banii vor fi folosiți pentru reabilitarea, modernizarea și lărgirea a peste 150 km de drumuri prioritare din întreaga țară, pe 3 segmente de drumuri. Infrastructura rutieră modernă va aduce beneficii suplimentare pentru populație și economie. Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, în cazul în care, în noile realități, din cauza creșterii prețurilor bunurilor și serviciilor, nu va fi posibilă realizarea lucrărilor planificate pe amplasamentele selectate, părțile vor conveni și vor semna acorduri privind noi împrumuturi în acest scop. În plus, fondurile furnizate de Banca Europeană de Investiții vor fi folosite pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și a documentației de proiect pentru alte nouă tronsoane de drum. Amintim că, în cadrul proiectului "Drumurile Moldovei IV" urmează să fie reabilitate următoarele segmente de drumuri: M5 - granița cu Ucraina - Criva-Bălți - Chișinău-Tiraspol - granița cu Ucraina, tronsonul de 133 km (reabilitare) - costul estimat al lucrărilor - 129 mil. euro; M2 - șoseaua de centură a Chișinăului, 17,35 km tronsoanele 2 și 3 (extindere până la 4 benzi) - costul aproximativ al lucrărilor - 52 mil euro; M3 Chișinău-Comrat-Giurgiulești-frontiera cu România, tronsonul Cimislia 0 + 000 - км 7 + 200 (construcție nouă) - costul aproximativ al lucrărilor - 9 mil euro. Studiile de fezabilitate și documentele de proiect pentru secțiunile menționate au fost deja elaborate, astfel încât procedurile de achiziție pentru lucrări vor fi demarate de îndată ce finanțarea va fi aprobată. În același timp, pentru dezvoltarea și continuarea programelor cu finanțare externă, proiectul are în vedere elaborarea de studii de fezabilitate și documentații de proiect pentru următoarele secțiuni: drumul M5, tronsonul Bălți - Rădeni (km 133 + 000 - km 189 + 000); construcția tronsonului lipsă între drumul național R1 și M5 (în completarea rețelei de drumuri naționale incluse în Rețeaua Transeuropeană de Transport); drumul M5, tronsonul Rădeni - Chișinău (km 189 + 000 - km 258 + 000); drumul M5, tronsonul Budești - frontiera cu Ucraina (85 km); Drumul M2, tronsonul Chișinău-Budești (tronsonul 4 al șoselei de centură a Chișinăului); drumul M2, secțiunea de ocolire a Chișinăului, tronsoanele 5 și 6 (tronsoane lipsă de aproximativ 50 km); construcția drumului Ungheni-Chișinău-Odessa; drumul M1, tronsonul Leușeni-Chișinău (km 0 + 000 - km 85 + 000); drumul M1, tronsonul Chișinău-Dubăsari (km 105 + 000 - km 154 + 000). Pentru implementarea proiectului "Drumurile Moldovei IV", BEI va aloca 150 de milioane de euro. Se preconizează că aceeași sumă de bani va fi acordată de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru cofinanțarea proiectului. În plus, Uniunea Europeană va oferi un grant de 10 milioane de euro în acest scop. Împrumutul BEI va fi concesional, alocat în condiții avantajoase, cu o rată fixă a dobânzii de până la 1%, sau va fi variabil, în funcție de rata Eurolibor. // 15.07.2022 - InfoMarket

Noutați dupa tema