Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Parlamentul a ratificat acordul cu BERD, care prevede redistribuirea tranșelor dintr-un împrumut de 150 de milioane de euro pentru proiecte de construcție și reabilitarea drumurilor în Moldova.

Parlamentul a ratificat acordul cu BERD, care prevede redistribuirea tranșelor dintr-un împrumut de 150 de milioane de euro pentru proiecte de construcție și reabilitarea drumurilor în Moldova.

În special, deputații au aprobat în a doua lectură proiectul de lege privind ratificarea acordului privind modificarea amendamentului N2 la Acordul cu BERD privind împrumutul de 150 de milioane de euro pentru un proiect de construcție și reabilitare a drumurilor. Viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a menționat anterior că documentul a fost semnat la 18 mai 2021 și este de natură tehnică. Acesta a fost întocmit de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare la solicitarea guvernului cu scopul realocării tranșelor, conform estimărilor revizuite, pentru a asigura implementarea integrală a proiectului, precum și pentru a facilita accesul la fondurile necesare de finanțare pentru repararea rețelei de drumuri naționale și construcția de drumuri de ocolire în unele localități. Este planificat ca Acordul privind amendamentul N2 să contribuie la implementarea integrală a proiectului „Reabilitarea drumurilor în Moldova IV”. Noul acord cu BERD nu prevede atragerea de resurse suplimentare de la creditor sau modificarea condițiilor de finanțare, dar sugerează realocarea sumelor în cadrul tranșelor conform estimărilor actualizate. În plus, proiectul exclude reparația tronsonului drumului R9 Soroca-Arionești, dar include construcția unui drum de ocolire al orașului Vulcănești, și prevede reabilitarea drumului R34 Hâncești-Leova-Cantemir conform proiectelor noi reevaluate. Andrei Spînu a explicat că după încetarea în 2018 a contractelor de reconstrucție a drumurilor Soroca-Arionești și Hâncești-Leova-Cantemir, semnate cu firma italiană Serenissima, care ulterior s-a dovedit a fi în insolvență financiară, tronsoanele de drum au fost reevaluate și reamenajate, primind o majorare semnificativă a fondurilor necesare pentru implementarea proiectelor. Licitația repetată a dus la un deficit de fonduri necesare achiziționării lucrărilor pentru tronsonul Soroca-Arionești (23 milioane euro), astfel încât acest tronson a fost înlocuit cu construcția unui drum de ocolire al orașului Vulcănești cu un cost estimat la 10,5 milioane euro. Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, din suma totală a împrumutului au fost alocate 46,25 milioane de euro la 1 octombrie 2021 (30,835% din valoarea totală a împrumutului). Pe 28 iunie 2013 a fost semnat un acord de împrumut între Moldova și BERD pentru construcția și reabilitarea drumurilor în Moldova în valoare de 150 milioane euro. // 28.10.2021 – InfoMarket.

Noutați dupa tema