
BERD va acorda Moldovei un credit suplimentar de aproximativ 24 de milioane de euro pentru reconstrucția infrastructurii feroviare, în special a porțiunii Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești.
Anunțul a fost făcut de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, care a precizat că Planul de reabilitare a tronsonului de cale ferată Tighina-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești se conturează tot mai mult. Asta după ce președintele Moldovei, Maia Sandu, a semnat decretul privind inițierea negocierilor și aprobarea semnării Amendamentului nr. 2 la Acordul de împrumut dintre Moldova și BERD, în vederea realizării Proiectului de achiziție a locomotivelor și de restructurare a infrastructurii feroviare. ”Foarte curând, în luna octombrie, îl așteptăm în Moldova pe directorul general BERD pentru Europa de Est și Caucaz, Matteo Patrone, ca să semnăm documentul în sumă de circa 24 milioane de euro, bani adiționali la cei 27,5 milioane de euro, care sunt dedicați pentru reconstrucția infrastructurii feroviare din țară”, - a declarat Andrei Spînu. Agenția InfoMarket a scris anterior că, infrastructura pe secțiunea de 233 km a căii ferate Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești este planificată să fie reabilitată cu ajutorul creditelor acordate de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Banca Europeană de Investiții. A fost menționat că costul total al proiectului este estimat la 55 de milioane de euro. Proiectul prevede renovarea și modernizarea liniilor de cale ferată, managementul de comandă și semnalizare, telecomunicații, trecerile la nivel și echipamente de alimentare cu energie electrică. Este planificat ca implementarea proiectului menționat să mărească viteza trenurilor până la 100 km/h și, în consecință, să crească traficul de mărfuri. Anterior, s-a anunțat că 7 companii din România, Ucraina, Rusia și Kazahstan s-au arătat interesate să participe la modernizarea tronsonului feroviar Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești. // 28.09.2021 — InfoMarket.