Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Informații privind procedura de calculare a facturii

Informații privind procedura de calculare a facturii

La data de 10 ianuarie 2025 au intrat în vigoare noile prețuri reglementate de furnizare a energiei electrice, în conformitate cu prevederile Hotărârii Consiliului de administrație al ANRE nr. 12 din 3 ianuarie 2025, publicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova  nr. 5-7 (9515-9517). În conformitate cu p. 84 din Regulamentul ANRE privind furnizarea energiei electrice, în cazul în care se modifică prețul la energia electrică furnizată, operatorul de sistem va determina cantitatea de energie furnizată pe baza consumului mediu zilnic de energie pe perioada de facturare.

  •      - De ex. în cazul în care factura a fost emisă pentru perioada de consum 25 decembrie 2024 – 24 ianuarie 2025, se va determina media zilnică prin împărțirea consumului total în această perioadă la numărul de zile din intervalul respectiv. Astfel, pentru un consum total 155 kWh, media zilnică va fi de 5 kWh. În consecință, primele 16 zile se vor calcula cu prețul vechi (până la intrarea în vigoare a noului preț de furnizare), iar următoarele 15 zile – cu prețul nou.

Totodată, în cazul în care factura nu poate fi emisă în baza indicilor reali ai contorului, în corespundere cu Articolul 137 din Regulamentul ANRE privind furnizarea energiei electrice, furnizorul este în drept să emită facturi în baza calculelor estimative ale consumului de energie electrică pe o perioadă nu mai mare de 3 luni. Precizăm că, în mediu, lunar sunt emise circa 2 % de facturi cu date estimative din totalul facturilor expediate către consumatori, care în majoritatea cazurilor se corectează prin citirea reală în luna următoare. O factură emisă pe baza unui consum estimat nu este considerată eronată.

În acest context, ÎCS Premier Energy SRL informează consumatorii că, în cazul în care consideră că valoarea facturii nu reflectă corect calculul, aceștia au posibilitatea de a solicita clarificări suplimentare.
Pentru a depune o solicitare, consumatorii pot completa formularul disponibil pe site-ul furnizorului, accesând următorul link: https://premierenergy.md/asistenta/solicitari/, selectând opțiunea „Dezacordul privind calculul indicat în factură”
Echipa noastră de suport este disponibilă pentru asistență prin intermediul oficiului telefonic al companiei, la numărul 022 43 11 22.
De asemenea, consumatorii pot să se adreseze personal în oricare dintre oficiile comerciale ale furnizorului de energie electrică.
 
Departamentul Relații Externe și Comunicare
ÎCS „Premier Energy” SRL
07.03.2025

Noutați dupa tema