Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Peste 450 de profesori s-au implicat în concursul dedicat standardelor fundamentale de muncă pentru informarea angajaților

Peste 450 de profesori s-au implicat în concursul dedicat standardelor fundamentale de muncă pentru informarea angajaților

Educația despre drepturile și responsabilitățile la locul de muncă sunt esențiale pentru formarea tinerilor ca viitori profesioniști. În acest context, în cadrul unui concurs organizat de Programul EU4Youth, peste 450 de profesori au susținut peste 4000 de elevi din țară să descopere importanța standardelor fundamentale de muncă, participând la un quiz interactiv și la activități dedicate informării despre drepturile angajaților și responsabilitățile la locul de muncă.
Concursul „Promovează standardele de muncă decentă în clasa ta!” s-a desfășurat în perioada 30 octombrie – 30 noiembrie 2024 și a avut ca obiectiv principal educarea tinerilor despre drepturile și responsabilitățile lor la locul de muncă, precum și promovarea importanței creării unor medii de lucru sigure și echitabile.


„Astfel de proiecte sunt extrem de necesare, deoarece îi ajută pe elevi să-și cunoască drepturile și obligațiile, dar oferă și profesorilor oportunitatea de a învăța și de a se dezvolta. Chiar dacă am experiență în predare, acest concurs mi-a demonstrat că întotdeauna există lucruri noi de descoperit și de pus în practică. M-a impresionat curiozitatea și implicarea elevilor, mai ales când am văzut cum își împărtășesc cunoștințele între ei. Învățăm unii de la alții, elevii de la mine și eu de la ei, iar împreună creștem” – Alexandra Zabolotnîi, profesoară de Educație pentru societate, Liceul Teoretic „A. Pușkin” din orașul Fălești, câștigătoare a concursului

În cadrul acestei inițiative, peste 4.000 de elevi au completat un quiz interactiv, dobândind cunoștințe esențiale despre drepturile lor ca viitori angajați. Mai mult de 450 de cadre didactice s-au alăturat inițiativei, promovând activ quiz-ul și discutând despre aceste subiecte, iar peste 30 de lecții despre standardele fundamentale de muncă decentă au fost ținute de către profesorii din toate regiunile țării. Dintre participanți, 110 profesori au fost desemnați câștigători, în baza criteriilor specificate în regulamentul concursului.

„Predau educația civică și am participat cu mare plăcere la această activitate. De fiecare dată când am ocazia să le transmit ceva nou elevilor mei, încerc să le stârnesc interesul și să-i fac mai curioși, mai încrezători în sine și mai deschiși. Cel mai mult i-au atras întrebările legate de finanțe, la care au încercat să găsească singuri răspunsuri – eu doar i-am ghidat și m-am asigurat că ajung la soluțiile corecte. Elevii din clasele mai mari au fost foarte interesați să afle informații despre concedii, în special despre concediul de maternitate. Astfel de activități reprezintă un avantaj pentru ei, oferindu-le cunoștințe valoroase pentru viața de zi cu zi” – Iurii Chelarsky, profesor de Educație civică, Liceul Teoretic „General Ivan Inzov” din orașul Taraclia, câștigător al concursului

Lista completă a câștigătorilor


Premii pentru dedicație și implicare

Pentru a recunoaște contribuția remarcabilă a profesorilor, aceștia vor fi recompensați cu seturi de premii care evidențiază dedicarea lor în promovarea cunoștințelor despre muncă decentă în rândul tinerilor.

  • Premiul „Mentor Desăvârșit” – acordat profesorilor care au convins 40 sau mai mulți elevi să finalizeze quiz-ul și au susținut lecții dedicate standardelor fundamentale de muncă.
  • Premiul „Catalizatorul Schimbării” – pentru profesorii care au încurajat între 30 și 39 de elevi să participe.
  • Premiul „Arhitectul Impactului” – pentru cei care au implicat între 20 și 29 de elevi.
  • Premiul „Steaua Călăuzitoare” – pentru profesorii care au motivat între 10 și 19 elevi să finalizeze quiz-ul.

„Acest concurs m-a atras prin subiectul său. Elevilor le-a plăcut quiz-ul și au învățat multe lucruri noi. Întrebările despre drepturile la muncă decentă le-au provocat curiozitatea, iar discuțiile de la lecția de dirigenție, bazate pe materialele campaniei, s-au dovedit foarte utile” Irina Dovgani Cemârtan, profesoară de informatică la Centrul de Excelență în Informatică și Tehnologii Informaționale din Chișinău, câștigătoare a concursului

Quiz-ul și activitățile de informare au fost create pentru a pregăti tinerii să se integreze cu succes pe piața muncii, accentuând importanța respectării drepturilor angajaților și asumării responsabilităților la locul de muncă. Această inițiativă joacă un rol esențial în formarea unei generații bine informate, capabile să facă față provocărilor profesionale, promovând totodată principii de echitate și siguranță în mediul de lucru.

Despre Programul EU4Youth Faza a III-a: Ocuparea forței de muncă și antreprenoriat în rândul tinerilor
Programul EU4Youth Faza a III-a: Ocuparea forței de muncă și antreprenoriat în rândul tinerilor, finanțat de Uniunea Europeană și de Ministerul Afacerilor Externe al Lituaniei, este implementat de Agenția Centrală de Management a Proiectelor (CPVA) în țările Parteneriatului estic. Acestea includ Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Moldova și Ucraina. Programul se va derula până la mijlocul anului 2025 și vizează furnizarea de asistență tehnică organizațiilor guvernamentale și neguvernamentale în vederea combaterii șomajului în rândul tinerilor și a îmbunătățirii capacității de ocupare a forței de muncă.

Noutați dupa tema