Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

TravelHack 2024: Dezvoltarea și integrarea soluțiilor digitale pentru promovarea sectorului turismului.

TravelHack 2024: Dezvoltarea și integrarea soluțiilor digitale pentru promovarea sectorului turismului.

Creșterea competitivității sectorului turistic și digitalizarea industriei cu ajutorul unor soluții inteligente destinate antreprenorilor din țară va fi obiectivul principal al participanților care s-au înscris la TravelHack 2024. Competiția, care se va desfășura pe 20-21 iulie, reprezintă o oportunitate unică pentru membrii comunității de a contribui la modernizarea domeniului, de aceea, va fi locul de întâlnire pentru 6 echipe de studenți din întreaga țară.
 
Hackatonul este organizat în cadrul Proiectului „Educație antreprenorială prin digitalizare în turism pe întreg lanțul valoric”, finanțat de Proiectul USAID Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova și implementat de Asociația Obștească Comitetul Național ICOM Moldova, în parteneriat cu Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova, Institutul European pentru Inițiative, Reforme și Educație ASPIRE, AIESEC Moldova, Universitatea de Stat din Moldova, AO „Liga Studentilor în Inginerie” și cu susținerea MoCcu susținerea Ministerului Culturii.
 
TravelHack 2024 se desfășoară la inițiativa  Asociația Obștească Comitetul Național ICOM Moldova, organizație care reunește specialiștii din domeniul muzeelor și a patrimoniului cultural și care are ca scop promovarea muzeelor la nivel regional, protejarea patrimoniului național și natural, dezvoltarea artelor contemporane și a industriilor creative etc.
 
Valeria Suruceanu, administrator, ICOM Moldova :„TravelHack 2024, inițiat de Asociația Obștească Comitetul Național ICOM Moldova, reprezintă o oportunitate excepțională pentru a promova patrimoniul natural și cultural al țării noastre. Acest hackathon încurajează dezvoltarea unor platforme digitale care valorifică turismul rustic și ecologic, ghiduri interactive pentru drumeții și strategii de marketing inovative. Ne aliniem astfel eforturilor partenerilor de a facilita creșterea competitivității sectorului turistic și ne dorim să atingem scopul de a atrage cât mai mulți turiști, de a crește vizibilitatea destinațiilor noastre unice. Suntem entuziasmați să vedem ideile creative ale participanților transformate în soluții viabile care vor îmbunătăți oferta turistică a Moldovei.”
 
Ana Maria Lozovoi, coordonator TravelHack 2024: „TravelHack 2024 reprezintă o nouă etapă în acest efort continuu. Este o oportunitate extraordinară pentru comunitate de a participa activ la modernizarea sectorului turistic prin soluții digitale inovatoare. Încurajăm toți participanții să își aducă ideile la viață și să creeze schimbări pozitive pentru antreprenorii locali. TravelHack oferă platforma ideală pentru ca aceste idei să fie dezvoltate și evaluate de specialiști.”
 
TravelHack 2024 are loc cu suportul partenerilor de dezvoltare, USAID și ANTRIM - un pilon de sprijin pentru turismul local, care în ultimul deceniu au implementat proiecte pentru  promovarea inovației în domeniu și dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din turism. Printre succesele remarcabile se numără deschiderea primului Centru Național de Informare pentru Turiști din Moldova și crearea a peste 300 km de trasee turistice de drumeții. De asemenea, ANTRIM a organizat și promovat Republica Moldova la peste 100 de evenimente internaționale, contribuind la apariția a peste 200 de articole în presa internațională ce pun în valoare frumusețile naturale ale țării.
 
Ce presupune TravelHack 2024?
 
Hackathon-ul va include provocări care vizează dezvoltarea unei platforme digitale pentru turismul rustic și ecologic, ghiduri digitale pentru drumeții - o componentă esențială a turismului rustic, care poate deveni mai interactivă și informativă prin integrarea tehnologiei, strategii de marketing pentru promovarea turismului rustic și atragerea turiștilor străini, strategii pentru dezvoltarea ecoturismului și pentru valorificarea resurselor naturale prin parteneriate locale și inovații integrate în oferta turistică. Pe lângă acestea, creativitate participanților este încurajată, iar cei înscriși în competiție vor putea genera propriile soluții pentru atingerea obiectivelor setate.
 
Cele 6 echipe de participanți, formate din 3-5 oameni fiecare, vor avea la dispoziție 48 de ore pentru a-și dezvolta soluțiile, care vor fi evaluate de un juriu de specialiști.
Cele mai bune idei vor fi dezvoltate și implementate de antreprenorii din domeniu, pentru a atrage un număr mai mare de turiști. Iar cele mai bune echipe vor fi premiate cu excursii și experiențe turistice unice, contribuind astfel la promovarea turismului local.
 
 
Prezentarea soluțiilor propuse și ceremonia de premiere a participanților la TravelHack 2024 va putea fi urmărită pe canalele de socializare ale diez.md.
 
TravelHack 2024 va fi văzut și pe paginile de pe rețelele de socializare ale partenerilor:
Instagram:
https://www.instagram.com/digitalizare_in_turism
https://www.instagram.com/liga.studentelor/
https://www.instagram.com/dezvoltam.moldova.rurala/
 
Facebook:
https://www.facebook.com/profile.php?id=61558023916868
https://www.facebook.com/ligastudentelorininginerie
https://www.facebook.com/dezvoltam.moldova.rurala
 
 
 

Noutați dupa tema