Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

„Eu Sunt Moldova Creativă”. Un flashmob digital pentru susținerea diversității și unității industriei creative

„Eu Sunt Moldova Creativă”. Un flashmob digital pentru susținerea diversității și unității industriei creative

„Eu Sunt Moldova Creativă”! Aproape 100 de membri ai comunității creative din Moldova -  arhitecți, muzicieni, designeri, producători de film, ilustratori de carte, artiști new media art, copywritteri, fotografi – și-au schimbat, astăzi, pozele de profil, de pe rețelele de socializare și și-au împărtășit poveștile și experiențele despre Moldova Creativă în cadrul campaniei „Eu sunt Moldova Creativă”, lansată de către Asociația Industriilor Creative din Moldova (COR). Scopul campaniei este de a arăta diversitatea profesiilor creative și rolul lor esențial în progresul economic, social și cultural al Moldovei.

Prin hashtag-ul #MoldovaCreativă și prin fotografii cu tricouri ce aveau inscripția „Creative Moldova”, ei au demarat un flashmob digital, cu scopul de a evidenția solidaritatea din sectorul creativ, angajamentul față de dezvoltarea sa armonioasă și crearea unui mediu propice pentru valorificarea potențialului creativ al țării.

Vasile Braga, directorul Asociației COR: „Prin intermediul acestui flashmob, ne propunem ca vocea noastră colectivă să răsune în unison, confirmând că suntem cu toții pe aceeași lungime de undă și că ne mândrim cu identitatea noastră creativă. Inovația reprezintă viitorul, iar acest potențial creativ al țării poate fi dezvoltat și este îndreptul nostru să ne dorim să continuăm să evoluăm. Avem oameni talentați, foarte curajoși și interesați de a crea, iar baza industriilor creative stă anume în capitalul uman și dorința lor de a produce, iar susținerea lor înseamnă în primul rând să le respectăm munca, să cumpărăm de la al noștri artă, produse și servicii creative, să-i cunoaștem și să-i recomandăm și altora. Îi îndemnăm pe toți cei care sunt parte sau știu că fac o muncă creativă, să le alăture campaniei și să spună tuturor și #EuSuntMoldovaCreativă.”

Anastasia Nikushina, Muzeul Național de Artă al Moldovei: Această campanie rupe tiparele și evidențiază bogăția noastră umană și creativă, arătând lumii întregi câți oameni talentați și frumoși activează în acest sector, deşi mereu vor fi insuficienţi. Ea subliniază importanța unei identități naţionale puternice și a unei moșteniri culturale bogate, evidențiind necesitatea existenței unei școli naționale de artă, a artiștilor autohtoni și a muzeului de artă care ar reflecta toate tendințele și valențele culturale pentru a transmite publicului cele mai importante idei. La Muzeul Naţional de Artă activează o echipă cu adevărat excepţională, care face imposibilul posibil. Bucuria mea să fac parte din ea şi să contribui la promovarea și dezvoltarea muzeului.”

Olga Holban, antreprenoare: „Ultimii 10 ani din viața mea au fost despre multă muncă, creație și evoluție profesională, și cel mai important despre visuri. Visuri care s-au transformat în scopuri, iar drumul spre aceste scopuri m-a ajutat să descopăr esteticul și influența acestuia asupra noastră. Pensulele, lemnul și dibăcia mi-au fost prietenii cei mai apropiați pe tot acest parcurs de descoperire. Curajul de a transmite și de a percepe arta prin ceea ce creez eu, este un simplu exemplu de autodidact. Vreau și cred că putem să avem o țară creativă, frumoasă și un loc inspirațional pentru cei din afară.”

Nata Albot, antreprenoare: „În prezent, breasla creativă cuprinde peste 2200 de companii, aproximativ 9000 de angajați, circa 2200 de liber profesioniști, care muncesc în 7 domenii: audiovizual, artele spectacolului, arte vizuale, editare, arhitectură, publicitate și createch. Aceste domenii creează locuri noi de muncă, plătesc taxe și impozite, creează produse, care aduc valoare adăugată publicului și economiei noastre. Industriile Creative în următorii 4 ani vor beneficia de atenție sporită și susținere pentru a le fortifica potențialul. De la educarea tinerilor specialiști în cadrul unor noi specialități, create la instituțiile de învățământ din Moldova, la dezvoltare de proiecte locale și suport pentru extindere pe piața internațională.”

Campania va continua în perioada aprilie-iunie cu istorii video în care oamenii creativi vor povesti istoriile personale de dezvoltare profesională.

Inițiativa lansată de Asociația Companiilor de Creație din Moldova are loc în contextul în care recent Guvernul a aprobat Programul Național de Dezvoltare a Industriilor Creative „Moldova Creativă 2024-2027”. Acest document vizează stimularea sectorului, creșterea competitivității industriei și contribuția la dezvoltarea economică a țării. Programul Național „Moldova Creativă” se va desfășura în perioada 2024-2027, iar bugetul estimativ este de aproximativ  100 de milioane de lei, inclusiv 31 de milioane din bugetul de stat. Banii sunt oferiți în cadrul Proiectului „Tehnologiile Viitorului” finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie.

Sectorul creativ are o agendă de dezvoltare, care urmează să fie discutată și implementată alături de autoritățile guvernamentale și oamenii din industrie, pentru crearea unui mediu propice și o infrastructură adecvată, care să ofere acces la resurse, oportunități pentru exportul produselor și serviciilor, dar și atragerea de investiții în industria creativă.
În prezent, sectorul industriilor creative din Republica Moldova reprezintă 2200 de întreprinderi, cu aproximativ 9000 de angajați, precum și 2500 de liber-profesioniști.
 
https://drive.google.com/file/d/1mPQiUhC22fE2peOpOUjkX7mT_GkX_kcw/view
 

Noutați dupa tema