Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova este în topul preferințelor călătorilor din întreaga lumea.

Moldova este în topul preferințelor călătorilor din întreaga lumea.

La prestigiosul concurs internațional CIFFT, care promovează videoclipuri turistice, țara noastră s-a clasat în top 10
 
Republica Moldova este din nou în topurile internaționale. Țara noastră s-a clasat pe locul 9 în cadrul prestigiosului concurs internațional CIFFT (Committee of Tourism Film Festivals), la categoria „People’s Choice”. Competiția promovează și premiază cele mai reușite videoclipuri despre călătorii, destinații turistice și despre industria turismului, fiind organizată de Comitetul Internațional al Festivalurilor de Film de Turism, cu suportul Organizației Mondiale a Turismului și al Comisiei Europene pentru Turism. 
 
Moldova a participat cu o selecție de 8 materiale video, sub numele „Moldova – discover the routes of life” care pătrund în inima autenticității, istoriei și tradițiilor moldovenești, evidențiind pensiunile primitoare, podgoriile pitorești, lacurile cu ape cristaline și siturile arheologice, invitând internauții să descopere potențialul turistic al Moldovei.C
 
Elena Stepanov, director executiv al Asociației Naționale pentru Turism Receptor: „Succesul înregistrat de Moldova la concursul CIFFT este cu adevărat lăudabil. Faptul că ne-am clasat în top 10 subliniază interesul și fascinația turiștilor străini pentru frumusețea peisajelor pitorești și cultura noastră autentică. Rezultatul înregistrat la competiția desfășurată cu suportul OMT se datorează publicului, care a avut ocazia să voteze filmul de prezentare a țării în cele 3 săptămâni de desfășurare a concursului. În acest mod reușim să mai facem un pas important pentru a aduce Moldova în atenția lumii și continuăm să facem cunoscută Moldova pe scena internațională, pentru a atrage cât mai mulți vizitatori.”
 
La această ediție a concursului au participat 56 de țări, Moldova poziționându-se cu mândrie în top 10, alături de destinații turistice renumite precum Portugalia, Peru, Cuba, Bosnia și Herțegovina, Mexic, Polonia, Croația și Spania.
Participarea Moldovei la competiția CIFFT a fost posibilă cu suportul Asociației Naționale pentru Turism Receptor (ANTRIM), care susține dezvoltarea durabilă a sectorului și contribuie la creșterea vizibilității destinațiilor moldovenești pe plan internațional. 
Partenerii care au susținut inițiativa sunt Ministerul Culturii al Republicii Moldova și Proiectul USAID Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova.
 
Sergiu Prodan, ministrul Culturii al Republicii Moldova: „Turismul în ziua de astăzi, în toată lumea, înseamnă experiențe trăite, cunoaștere și multe descoperiri. Moldova se poate mândri cu un patrimoniu cultural atractiv, cu gospodari care pun în valoare moștenirea noastră culturală, cu peisaje pitorești și locuri care încă nu au fost atinse de turismul de masă. Cu aceste elemente, vom putea să ne bucurăm de mai mulți vizitatori, care vin să descopere Moldova și toate locurile pitorești prezentate în videoclipul votat la CIFFT. Această apreciere este încă o dovadă că reușim să aducem Moldova în atenția lumii și continuăm să facem cunoscută țara noastră pe scena internațională, pentru a cuceri imini și a crea amintiri.”
 
Diana Lazăr, Directoarea industriei vitivinicole și a turismului, Proiectul de Competitivitate și Reziliență Rurală (PCRR) din Moldova: „Deja de mai bine de un deceniu, Statele Unite, prin proiectele implementate în Moldova susțin dezvoltarea sectorului turismului și a potențialului enorm al industriei, care încă păstrează tradițiile și  patrimoniul cultural, și în același timp, oferă oportunități economice pentru zonelor rurale. Clasarea Moldovei în top 10 la concursul CIFFT este rezultatul activităților de marketing internațional implementate, a căror rezultate vor genera prezența un număr mai mare de turiști străini.”
 
Turismul în Moldova a cunoscut o creștere semnificativă în ultimii ani, iar în anul 2022, Moldova a fost vizitată de 4,7 milioane de străini, dintre care 162.000 de turiști. În anul 2022 turismul a generat 317 milioane USD, ceea ce reprezintă 2,2% din PIB-ul Moldovei. În 2023, numărul turiștilor a crescut cu 110% față de perioada ianuarie-iunie 2022.
 
Anual, în a doua duminică a lunii noiembrie, Moldova sărbătorește Ziua Mondială a Turismului Vitivinicol.  Moldova dispune de 10 crame cu facilități turistice și cazare, 20 de vinării cu restaurante și 40 – cu opțiuni pentru tururi vinicole și degustare. Pe întreg teritoriul țării a fost dezvoltată o rețea de peste 150 kilometri de trasee de ciclism și drumeție, care oferă și posibilitatea de a face kayaking sau birdwatching în rezervațiile naturale.
 
 
 

Noutați dupa tema