Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Interviu cu Președintele maib, Giorgi Shagidze, despre digital banking

Interviu cu Președintele maib, Giorgi Shagidze, despre digital banking

Digital banking, digital first, noi funcționalități în aplicația mobilă maibank, cele mai utilizate servicii, precum și planurile maib în sfera digitală au fost subiectele abordate de Giorgi Shagidze, Președintele maib, într-un interviu acordat cu ocazia celebrării a cinci ani de la lansarea aplicației maibank.
 
https://www.youtube.com/watch?v=EGWUSTkR2hA
 
Ce înseamnă pentru maib „digital first”?      
 
Prin „digital first” avem în vedere „mobile first”, referindu-ne la aplicația mobilă maibank, care este foarte intuitivă, care dispune de multiple funcționalități, fiind, în același timp, foarte simplă de utilizat și concepută pentru a satisface așteptările în schimbare ale clienților.
 
Care sunt cele mai utilizate funcționalități în aplicația mobilă a maib – maibank?
Cele mai utilizate funcționalități sunt plățile p2p. Atestăm o creștere destul de rapidă a plăților de servicii și utilități, iar prin aplicația maibank pot fi făcute deja achitări către aproximativ 400 de furnizori de utilități, numărul acestora fiind într-o creștere destul de rapidă.
Alte funcționalități noi și solicitate sunt contractarea de credite prin aplicație, deschiderea depozitului la termen prin aplicație.
 
Care funcționalități îți plac cel mai mult în maibank? Pe care le folosești cel mai des?
Ca orice client, recurg la plățile pentru utilități, la transferurile p2p, acestea fiind cele pe care le folosesc frecvent. De asemenea, folosesc cardul maib junior, care este o modalitate comodă de a transfera bani copiilor mei și de a înțelege cum aceștia îi cheltuie.
 
Maibank sărbătorește 5 ani. Cum intenționează maib să surprindă clienții la această aniversare?
Cifrele sunt foarte promițătoare. Aplicația maibank are circa 450 000 de utilizatori. Doar în anul trecut numărul utilizatorilor maibank a crescut cu aproximativ 50%. Circa 50% din depozite au fost deschise prin maibank. 25% din credite au fost contractate prin intermediul maibank. Cifrele sunt în continuă creștere.
Acum lansăm un nou proiect cu genericul „365 de zile cu maib”. În fiecare zi vom lansa și anunța funcționalități, noi servicii și produse, care sunt concepute pentru a satisface nevoile clienților.
 
Cum maibank face viața clienților simplă și ușoară?
Cred că punctul cheie este că punem clientul în centrul atenției și ne asigurăm că toate caracteristicile și serviciile sunt concepute pentru a satisface așteptările și nevoile în continuă schimbare ale clienților.
O altă zonă pe care ne concentrăm atenția este experiența simplă și intuitivă pe care o creăm în utilizarea aplicației, iar combinația de caracteristici potrivite și accentul pe simplitate și intuitivitate motivează clienții să folosească aplicația și să creeze utilizatorilor o experiență de cea mai bună calitate.
 
Care sunt următoarele ținte în strategia digitală a maib?
Urmează să lansăm noi produse și servicii, pentru a răspunde necesităților clienților.
Aș sublinia încă o dată accentul nostru nu  doar pe banca digitală tradițională, în aplicația mobilă, ci și pe ecosisteme. DriveHub, CasaHub, AgricolaHub sunt exemple de ecosisteme prin care încercăm să răspundem nevoilor clienților legate de automobile, locuințe, produse agricole în mediul online, creând un spațiu digital unic pentru o experiență integrată a clienților.
 
De ce clienții aleg să folosească maibank în fiecare zi?
În primul rând, pentru a-și satisface necesitățile bancare zilnice într-un mod simplu efectuând plăți, achitând utilități, contractând credite prin aplicație, deschizând carduri de debit sau credit, având acces la rețeaua noastră de parteneri, acces la carduri de credit sau debit și alte produse pe care le adăugăm în aplicație și pe care clienții le iubesc la maibank.
 
Cum ai descrie maibank?
Maibank este ca o călătorie, iar noi încă nu am ajuns la destinație, mai avem de parcurs etape, iar viziunea noastră este să ne asigurăm că aplicația este foarte intuitivă, foarte simplă și adaptată necesităților clienților.
 
De ce digital?
Ceea ce deja știm este că clienții își schimbă așteptările destul de rapid, iar pentru noi este important să transformăm banca și să punem clientul în centrul a tot ceea ce facem, toate procesele fiind aliniate, astfel încât să răspundă așteptărilor în continuă schimbare ale clienților.
Ceea ce face modul de lucru agile este că unească talentele potrivite și oamenii potriviți, alături de clienți și îi determină să facă schimbări, astfel încât să satisfacem așteptările clienților.

Noutați dupa tema