Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Portul Internațional Liber Giurgiulești stabilește un nou record de mărfuri transbordate оn 2022,оn contextul eforturilor vitale pentru asigurarea lanțurilor de aprovizionare оn regiune

Portul Internațional Liber Giurgiulești stabilește un nou record de mărfuri transbordate оn 2022,оn contextul eforturilor vitale pentru asigurarea lanțurilor de aprovizionare оn regiune

Volumul mărfurilor transbordate prin Portul Internațional Liber Giurgiulești (PILG) a оnregistrat оn 2022 un nou record de peste 1,8 milioane de tone, marcвnd o creștere de 30% față de recordul din anul precedent.

Astfel, deși volumul total de peste 1 milion de tone de mărfuri importate a constituit o creștere de 20% comparativ cu anul 2021, volumul de produse petroliere transbordate оn terminalul petrolier a оnregistrat o creștere de 41%, atingвnd cifra de 577 mii tone, iar cantitatea de cărbune importat a crescut aproape de 3 ori comparativ cu anul 2021. Au fost transbordate оn regim de import 93 mii tone de fertilizanți minerali solizi și lichizi, ceea ce constituie o triplare a volumului comparativ cu anii precedenți. Оn același timp, a fost оnregistrată o scădere considerabilă (-51%) a importurilor de materiale de construcții, оn mare parte drept urmare a cererii scăzute pe piața lucrărilor de construcție a drumurilor оn prima jumătate a anului.

Оn 2022 a fost оnregistrată, de asemenea, o creștere semnificativă de 45% a volumului de mărfuri transbordate оn regim de export, acesta ajungвnd la 811 mii tone. Cea mai mare parte a exporturilor a inclus cereale, semințe de floarea-soarelui și șrot оn volum de 574 mii tone, ceea ce a constituit o sporire de 45% comparativ cu 2021.

De asemenea, exportul de ulei vegetal a crescut cu 147% față de anul trecut, оnsumвnd 196 mii tone. Оn același timp, au scăzut exporturile de metal uzat cu aproximativ 52% din cauza limitei de capacitate a terminalului de mărfuri generale.

Mathias von Tucher, directorul general al Danube Logistics SRL, afirmă următoarele: „Оn pofida numeroaselor provocări pe parcursul anului trecut, PILG și-a оndeplinit funcția vitală de asigurare a lanțurilor de aprovizionare pentru importatorii și exportatorii moldoveni. Ne referim la importurile de produse petroliere și cărbune prin PILG care contribuie la securitatea energetică a țării, precum și la importurile de fertilizanți lichizi și solizi care asigură stabilitatea aprovizionării cu producție agricolă.

Оn plus, portul s-a dovedit a fi, de asemenea, o soluție utilă pentru susținerea livrărilor către și dinspre Ucraina.

O parte semnificativă din combustibilul importat prin PILG este livrat mai departe оn Ucraina. Оn același timp, exportatorii moldoveni au procurat cereale din Ucraina și le-au transbordat prin PILG, contribuind la eforturile internaționale de diminuare a pericolului de criză alimentară provocat de război. De asemenea, ca o soluție pentru a stabiliza traficul de containere către și dinspre Republica Moldova, la sfвrșitul anului 2022 unul dintre rezidenții portului a lansat un serviciu de tren bloc pentru transportarea containerelor оntre PILG și terminalul de containere al portului Constanța.

Pentru a face față cererii crescute și pentru a extinde capacitatea operațională a portului, au fost efectuate angajări de personal cu 23% peste cifra angajărilor din 2021 și au fost accelerate investițiile și achizițiile de echipamente.
Totodată, tarifele pentru clienți au fost menținute la niveluri rezonabile оn sprijinul economiei naționale. Este important de menționat că ne aflăm la etapa finală de proiectare a extinderii terminalului de mărfuri generale utilizat actualmente la capacitatea sa maximă, prin construcția unui chei universal, cu implicarea unei investiții estimate la 7 milioane USD. Astfel, capacitatea de transbordare va fi mărită cu 700 000 de tone pe an, obiectul proiectat urmвnd să fie dat оn exploatare оn 2024.”

Danube Logistics SRL este investitorul general și operatorul Portului Internațional Liber Giurgiulești, principalul port fluvio-maritim al Republicii Moldova. Оncepвnd din 2005, activitatea Danube Logistics SRL este axată pe dezvoltarea portului, acesta devenind unul dintre cele mai de succes de pe Dunăre, care facilitează comerțul companiilor moldovenești cu piețele internaționale. Danube Logistics SRL este deținută оn totalitate de compania olandeză Danube Logistics Holding BV. Singurul proprietar final al grupului de companii Danube Logistics este Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Informații pentru presă pot fi obținute de la:
Eleonora Mihaila PR
and Communication Officer Danube Logistics Holding B.V.
tel: +373 696 10 486,
email: e.mihaila@danlog.md

Noutați dupa tema