Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

4 instalații electrice non-strategice ale S.A. „Apă-Canal Chișinău” au fost deconectate pentru datorie

4 instalații electrice non-strategice ale S.A. „Apă-Canal Chișinău” au fost deconectate pentru datorie

 
 

  • ÎCS „Premier Energyˮ SRL informează că din cauza datoriei neachitate, pe data de 5 ianuarie, curent, a deconectat patru puncte de consum non-strategice ale întreprinderii S.A. „Apă-Canal Chișinău”.
 
  • Datoria totală a furnizorului de apă constituie deja 51 de milioane de lei, din care 18 milioane de lei conform facturilor cu termenul expirat.
 
ÎCS „Premier Energy” SRL tratează cu înțelegere situația financiară dificilă cu care se confruntă la moment S.A. „Apă-Canal Chișinău”, precizând totodată că este obligată, în primul rând, să asigure fiabilitatea furnizării energiei electrice către toți consumatorii.
 
Compania a adresat S.A. „Apă-Canal Chișinău”, instituțiilor de stat și administrației publice locale mai multe mesaje cu privire la depășirea situației respective, prin care a solicitat identificarea soluțiilor de plată a datoriei acumulate pentru energia electrică consumată. Cu regret, starea de lucruri nu s-a schimbat.
 
Totodată, ÎCS „Premier Energy” SRL precizează că în contextul actualei crize din sistemul energetic al Republicii Moldova și pe piața energetică în ansamblu, din cauza creșterii continue a prețurilor angro la procurarea energiei electrice și incertitudinea cu privire la sursele de procurare a acesteia, furnizorul de energie se confruntă cu dificultăți la colectarea plăților, ceea ce creează un deficit substanțial de lichidități. Astfel, în această situație complicată ÎCS „Premier Energyˮ  SRL nu dispune de suficientă stabilitate financiară pentru a continua să susțină suplimentar SA „Apă-Canal Chișinău”.
 
ÎCS „Premier Energy” SRL subliniază, în mod special, că, dacă datoriile clienților săi continuă să se acumuleze, la rândul său, furnizorul nu se va putea încadra în graficul de plată pentru energia electrică necesară a fi procurată.
 
Sperăm că dificultățile apărute să fie depășite prin eforturi comune.  
 
 
Departamentul Relații Externe și Comunicare
ÎCS „Premier Energy” SRL
05.01.2023
 
 

Noutați dupa tema