Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Manevra periculoasă a unui camion sub LEA-10 kV a condus la ruperea conductoarelor și o întrerupere neprogramată în rețea.

Manevra periculoasă a unui camion sub LEA-10 kV a condus la ruperea conductoarelor și o întrerupere neprogramată în rețea.

  • 8 posturi de transformare (PT) au rămas fără tensiune în urma unui accident în rețelele electrice, provocat de șoferul unei autobasculante în zona de protecție a LEA.
 
  • Incidentul s-a produs luni, 19 septembrie, curent, la ora 14:26, pe șantierul șoselei de centură a municipiului Comrat.
 
Fără a se asigura că respectă distanța minim admisibilă până la zona de protecție a liniei electrice aeriene (LEA) cu nivelul de tensiune de 10 kV, șoferul autobasculantei s-a deplasat cu bena ridicată pe sub conductoarele aflate sub tensiune pe care le-a agățat și le-a rupt. În rezultatul acestei manevre periculoase soldate cu deteriorarea tuturor celor 3 conductoare a LEA, au rămas fără tensiune 8 PT. Linia dată s-a deconectat automat, iar la fața locului s-a deplasat o formațiune de intervenție operativă care a demarat lucrările necesare de remediere a consecințelor accidentului. Către orele 22.53 au fost restabilite conductoarele deteriorate și repus serviciul în lucru.
 
Cazul a fost documentat în vederea sesizării Inspectoratului de poliție pentru atragerea la răspundere a persoanei vinovate și a recuperării prejudiciului cauzat.
 
Încălcarea zonei de protecție a rețelelor electrice generează situații de insecuritate și accidente, soldate cu deranjamente și prejudicii cauzate consumatorilor, iar cel mai important, pot apărea situații de risc major de electrocutare. De aceea atragem atenția agențiilor economici, care desfășoară diverse lucrări în apropierea zonei de protecție a LEA asupra necesității de a instrui corespunzător angajații sub aspectul securității electrice și de a le cere respectarea strictă a regulilor stabilite.
 
ÎCS „Premier Energy Distribution" SA solicită de la participanții la trafic să păstreze distanțe sigure în raport cu liniile electrice aeriene în special de-a lungul arterelor rutiere, unde rețelele electrice sunt pozate în apropierea acostamentului.
 
  • Conduceți prudent și evitați manevrele neasigurate în apropierea rețelelor electrice; 
  • Păstrați o distanță sigură până la piloni, nu opriți și nu parcați unitățile de transport în apropierea lor.
  • Deteriorarea rețelelor electrice reprezintă o încălcare legală și este sancționată în mod administrativ cu amenzi și cu obligația persoanei vinovate de a compensa prejudiciului material cauzat întreprinderii de distribuție.
  • Țineți minte că rețelele electrice se află permanent sub tensiune. Orice apropiere periculoasă de LEA se poate solda cu expunerea la riscul de electrocutare și la producerea unui accident cu urmări grave.
  • Despre orice incident informați în regim de urgentă operatorul de distribuție la telefonul Serviciului 24h – 022 43 11 11 sau la cel local, indicat în factură.
     
Departamentul Relații Externe și Comunicare
ÎCS. „Premier Energy Distribution” SA
20.09.2022
 

Noutați dupa tema