Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

„Ești tratat bine?”: Prima campanie de responsabilizare socială în sănătate,

„Ești tratat bine?”: Prima campanie de responsabilizare socială în sănătate,

Crezi că ești tratat bine în instituțiile medicale din Moldova? Medicul tău îți explică detaliat diagnosticul, tratamentul sau efectele adverse? Ai încrederea și siguranța că dispui de servicii medicale de calitate? Dacă măcar unul dintre răspunsuri este „nu”, atunci trebuie să iei măsuri pentru ați proteja drepturile în sănătate, dar și a contribui la îmbunătățirea serviciilor medicale din țară. Ce trebuie să faci?  Află în cadrul campaniei de informare „Ești tratat bine?”, lansată de Crucea Roșie din Elveția în parteneriat cu Asociația Obștească „CASMED” și Asociația Obștească „HOMECARE”.
Organizatorii au scopul de a familiariza pacienții cu conceptul de responsabilizare socială în sănătate, a-i îndemna să-și cunoască drepturile și responsabilitățile și a le oferi soluții utile pentru a fi tratați mai bine în instituțiile medicale.
Ce înseamnă #tratatbine?
Campania ajută publicul să înțeleagă conceptul de responsabilizare socială în sănătate – cum să se implice și ce acțiuni să întreprindă pentru a-și proteja drepturile în sănătate și a îmbunătăți serviciile din spital sau policlinică, dar și întregul sistem de sănătate. A fi #tratatbine înseamnă a avea parte de mai multă comunicare și cooperare cu medicii, a depune reclamații și a primi soluții pentru problemele semnalate.
Mai mult decât atât, responsabilizarea socială în sănătate oferă ocazia implicării pacienților în procesul de îmbunătățire și dezvoltare a serviciilor medicale, dar și informarea lor despre activitățile și bugetul la care au contribuit.
Când ești #tratatbine?
Luarea măsurilor preventive, accesul la informație, asigurarea confidențialității și manifestarea liberă a nemulțumirii sunt doar câteva dintre drepturile oricărui pacient. În cadrul campaniei, pacienții vor afla mai multe despre drepturile lor incluse în Carta Europeană a Drepturilor Pacientului, dar vor fi familiarizați și cu responsabilitățile.
Să se înregistreze pe lista unui medic de familie, să respecte recomandările medicului în perioada tratamentului, dar și să mențină un stil de viață sănătos se numără printre responsabilitățile pe care trebuie să le respecte pacienții pentru a se trata bine și a-și putea apăra drepturile în sănătate.
Ce să faci pentru a fi #tratatbine?
Pentru situațiile în care pacienții simt că nu sunt tratați bine pot accesa 4 mecanisme de responsabilizare socială în sănătate existente în Moldova: condica de sugestii și reclamații, prin intermediul căreia pacienții pot înregistra sugestii sau depune plângeri direct la instituția medicală; chestionarul de satisfacție, pe care pacienții îl pot solicita pentru a lăsa un feedback referitor la serviciile medicale; grupurile de pacienți, create pentru a identifica nevoile pacienților și a-i ajuta atunci când întâmpină o problemă și liniile fierbinți la care pacienții pot apela atunci când de la administrația instituției medicale nu au obținut niciun răspuns.
Conceptul de responsabilizare socială în sănătate va fi popularizat în cadrul campaniei printr-o platformă unică, creată în limbile română și rusă, un spot video social, o serie de campanii digitale despre drepturile și responsabilitățile pacienților, parteneriate cu mass-media etc.
Mai multe informații pot fi accesate pe www.tratatbine.md, iar spotul video social poate fi văzut aici:
https://www.youtube.com/watch?v=EGtAJ4S0viI
Campania de informare „Ești tratat bine?” este parte a proiectului „Echitate în sănătate prin responsabilizare socială”, implementat de Crucea Roșie din Elveția în parteneriat cu Asociația Obștească „CASMED” și Asociația Obștească „HOMECARE”, cu susținerea financiară a Agenției Elvețiene pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC).

Noutați dupa tema