Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Obiective turistice din Moldova au fost integrate în proiectul transfrontalier de business din sectorul turistic. Țara noastră va fi promovată alături de țările cu un bogat patrimoniu UNESCO

Obiective turistice din Moldova au fost integrate în proiectul transfrontalier de business din sectorul turistic. Țara noastră va fi promovată alături de țările cu un bogat patrimoniu UNESCO

Republica Moldova și oferta turistică din țara noastră va fi promovată pe plan internațional alături de destinațiile turistice consacrate ale statelor din bazinul Mării Negre. Este posibil în cadrul proiectului internațional „HERIPRENEURSHIP – Stabilirea parteneriatelor de lungă durată pentru modernizare oferte bazate pe patrimoniu și crearea de noi oportunități de investiții în turism și industrii culturale și creative în zonele desemnate UNESCO în Bazin Mării Negre.
Țara noastră este reprezentantă de Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova (ANTRIM), care gestionează și supraveghează activitatea Centrului Național de Informare Turistică din Moldova și care își desfășoară actvitate cu sprijinul Primăriei Municipiului Chișinău, în colaborare cu Proiectul de Competitivitate finanțat de USAID.
 
Inițiativa va avea un impact  considerabil asupra culturii și patrimoniului național și va sensibiliza localnicii în ce privește conservarea acelor elemente de importanță locală și internațională a Republicii Moldova.
 
HERIPRENEURSHIP (o combinație dintre „heritage” (eng.) - moștenire și „entrepreneurship” (eng.) - antreprenoriat)  conectează deja companiile din turism și părțile interesate din jurul siturilor UNESCO din zona bazinului Mării Negre - Moldova, Georgia, România, Bulgaria, Turcia, Grecia - pentru a crea și gestiona un produs turistic atractiv și inovator, bazat pe experiență și creativitate.
 
Andrei Chistol, Secretar de Stat, Ministerul Culturii: „Acest proiect este unul important din perspectiva valorificării patrimoniului cultural comun și a promovării cât mai mult a  ofertei turistice naționale. Din acest motiv, Ministerul Culturii împreună cu ANTRIM Moldova dezvoltă nu doar anumite activități de promovare a turismului, dar și politici în domeniul susținerii și dezvoltării produsului turistic național. Lucrăm la un Program de dezvoltare a turismului în RM, iar componenta de patrimoniu cultural este una cheie în elaborarea și promovarea acestui program. ”
 
Natalia Țurcanu, director-executiv, Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova (ANTRIM): „De la fondare și până în prezent, ANTRIM are ca misiune susținerea dezvoltării turismului receptor și intern din Moldova. De aceea, am muncit pentru ca țara noastră să fie parte a proiectului HERIPRENEURSHIP, care își propune să promoveze Moldova ca destinație turistică pe plan internațional, prin sporirea elementului de vizibilitate, dar și prin promovarea afacerilor și antreprenoriatul prin diversificarea sectorul turistic și cultural în cadrul bazinului Mării Negre.
 
Republica Moldova a fost ultima destinație din cele 6 țări  partenere, care a fost vizitată de reprezentanții instituțiilor de profil din România, Grecia, Turcia, Georgia și Bulgaria.
 
Nikos Thomaidis, reprezentantul Greciei în cadrul proiectului : „Scopul vizitei este de a vedea cele 10 locații din cadrul proiectului, de a înțelege cât de bine se potrivesc în cadrul programului respectiv. Suntem siguri că vom avea un rezultat remarcabil. Aceste 10 locații sunt parte dintr-un grup de 60 de geolocații din 6 țări partenere ale proiectului din bazinul Mării Negre. Prin aceste proiecte și programe RM devine parte a unui networking de trasee culturale din mazinul Mării Negre și întreaga Europă.Un astfel de proiect promovează potențialul cultural au unei țări și ajută la dezvoltarea și promovarea țărilor și integrarea acestora în UE. Ca să rezum, suntem mândri că am ajuns aici și sperăm să revenim mult să ne revedem.”
 
Elena Ștefan, reprezentantul României în cadrul proiectului: „Prin intermediul acestui proiect, mi-am dat seama că suntem atât de asemănători, dar foarte diferiți. Mă bucur foarte mult de această experiență, am învățat foarte multe, sper că prin acest proiect vom deschide căi de comunicare între noi, dar și din punct de vedere turistic, un lanț de afaceri înfloritoare asupra dezvoltării turismului.”
 
În cadrul proiectului HERIPRENEURSHIP sunt create oferte de turism cultural reziliente în destinațiile cu produse și servicii bazate pe patrimoniu, abordând actori de la diferite niveluri administrative și sociale, astfel încât să le consolideze capacitatea de a gestiona eficient patrimoniul pentru turism și de a activa forța de muncă calificată pentru dezvoltarea durabilă.
 
 
Cele 10 obiective turistice și culturale de pe teritoriul Moldovei care vor fi integrate în proiectul transfrontalier de business din sectorul turistic sunt:
1. „Arta Rustică” din satul Clișova Nouă:
2. Muzeul Național de Etnografie și Istorie Naturală din Chișinău;
3. Muzeul Național de Istorie a Moldovei din Chișinău;
4. Primăria Capitalei;
5. strada pietonală Eugen Doga din Chișinău,;
6. Vinăria Chateau Vartely, din orașul Orhei;
7. Rezervația Cultural-Naturală „Orheiul Vechi”;
8. Mănăstirea rupestră Peștera;
9. Casa Țărănească de la Muzeul Etnografic din Chișinău;
10. fructele și plantele uscate.
 
În cadrul proiectului HERIPRENEURSHIP vor fi realizate mai multe ebook-uri și ibook-uri pentru destinațiile selectate, care vor putea fi accesate pe platforma app store și google play și totodată, va fi creat un joc (Heritage Game), care va accentua importanța culturală a patrimoniului local. Iar pentru a atrage atenția potențialilor vizitatori, vor fi create istorii video menite să transmită valoarea culturală a fiecăror dintre cele 10 obiective de pe teritoriul Moldovei.
Totodată, vor fi elaborate pachete turistice menite să promoveze geolocațiile din cadrul proiectului, care ulterior, vor integrate în oferta turistică a diferitor agenți locali.
 
Programul, care își propune să promovează într-o ofertă comună afacerilor din sectorul turismului și culturii are un buget total de peste un milion de euro.
 
 

Noutați dupa tema