Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

O nouă etapă de dezvoltare a industriei media digitale din țără: Centrul de Excelență Mediacor a aprobat strategia pentru următorii cinci ani

O nouă etapă de dezvoltare a industriei media digitale din țără: Centrul de Excelență Mediacor a aprobat strategia pentru următorii cinci ani

Îmbunătățirea competitivității și a abilităților antreprenoriale ale companiilor creative și digital media, crearea unui ecosistem propice pentru dezvoltarea forței de muncă specializate și consolidarea Mediacor ca centru de excelență puternic. Sunt obiectivele strategice de dezvoltare ale Mediacor pentru următorii 5 ani, care au fost aprobate la prima ședință a Consiliului de Guvernare al Centrului de Excelență. Pe ordinea de zi a întrunirii s-au regăsit subiecte ce vizează cele 3 direcții principale de dezvoltare – educație, antreprenoriat și comunitate creativă și digital media – precum și aprobarea celor mai importante programe din aceste domenii.
 
Astfel, pentru următorii cinci ani, Mediacor își propune:
 

  • 200 de companii să primească asistență pentru a-și îmbunătăți tehnologiile, eficiența și procesele de management
  • 50 de întreprinderi să fie susținute în vederea creșterii vânzărilor
  • beneficiarii Mediacor să pătrundă în una dintre cele 5 piețe internaționale a industriilor creative
  • să atragă finanțări de 2 milioane de dolari SUA pentru companiile din sectorul privat
  • 2000 de persoane să-și dezvolte abilitățile necesare pentru piața muncii
  • 30 de cursuri în domeniul New Media, film și jocuri să fie predate
  • 18.000 de ore de formare a forței de muncă să fie oferite
 
La fel, în cadrul ședinței a fost stabilită componența Consiliului Mixt de Administrare, care este format acum din 3 membri ce reprezentă Universitatea de Stat din Moldova și alți 3 membri ai Asociației Companiilor Creative. Mai mult, organul administrativ va fi susținut de un board de consultanță din care fac parte partenerii externi de dezvoltare, printre care USAID, Ambasadele SUA, a Suediei și a Marii Britanii, dar și de unul specializat în subiecte tematice, precum presă independentă sau tehnologii New Media.
 
Un alt subiect abordat de Consiliul Mixt de Administrare s-a referit la condițiile necesare pentru rezidenții Centrului de excelență și criteriile pe care trebuie să le întrunească reprezentanții sectorului digital media (sunet/video/film/animații) și mass-media care-și doresc să facă parte din comunitatea Mediacor. Astfel, pe parcursul lunii februarie va fi dat startul depunerii cererilor pentru companiile care își propun să dezvolte proiecte atât în studiourile de producție și filmări, cât și în oficiile din cadrul Centrului.
 
Urmăriți pagina de Facebook Mediacor, pentru a fi la curent cu noutățile din domeniu.
 
Despre Mediacor
Mediacor marchează o nouă etapă în dezvoltarea industriilor creative din Republica Moldova și este primul centru universitar de excelență în producție digital-media din țară, funcționând după modelul unei platforme de comunicare dintre mediul universitar și cel privat. Mediacor aduce tehnologiile și cunoștințele necesare pentru crearea unor produse multimedia la standarde internaționale. Crearea Mediacor a fost posibilă datorită parteneriatului dintre Ambasada SUA, USAID, Guvernele Suediei și a Marii Britanii, Ministerul Educației și Cercetării, Ministerul Culturii, Universitatea de Stat din Moldova și Asociația Companiilor de Creație COR. Valoarea investițiilor care au permis construirea Mediacor constituie 3 milioane USD.  1.5 milioane USD a fost oferită de USAID, Suedia și UK, prin Proiectul de Competitivitate din Moldova, succesele căruia sunt continuate în prezent de Proiectul Tehnologiile Viitorului. Universitatea de Stat din Moldova a investit suma de 3 mln. de lei.
 

Noutați dupa tema