Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Portul Internațional Liber Giurgiulești  stabilește un nou record de transbordări de mărfuri оn 2021

Portul Internațional Liber Giurgiulești stabilește un nou record de transbordări de mărfuri оn 2021


Volumul transbordărilor de mărfuri prin Portul Internațional Liber Giurgiulești (PILG) a atins оn 2021 un
nou record de 1,4 milioane de tone, depășind cu 30% nivelul maxim precedent оnregistrat оn 2019. Cererea
sporită de servicii de transbordare a avut loc drept urmare a provocărilor anului 2020, dictate de
restricțiile privind exporturile de cereale din cauza recoltei slabe din sezonul agricol 2020/21 și a
pandemiei de coronavirus. Volumul transbordărilor оn 2021 a crescut cu 50% оn comparație cu 2020.

Volumul mărfurilor lichide оn vrac, care includ produsele petroliere și uleiul vegetal, transbordate prin port
оn 2021 a crescut cu 61% comparativ cu anul precedent, această creștere fiind datorată dublării volumului
de produse petroliere operate оn raport cu 2020. Transbordările de mărfuri uscate оn vrac, care includ
cereale, semințe, agregate, cărbune, cocs de petrol și bauxită, au sporit cu 49%, această creștere fiind
susținută оn mod substanțial de cererea mai mare de importuri de pietriș pentru lucrări de construcții
rutiere, оn timp ce exporturile de cereale au revenit la nivelul normal оn a doua jumătate a anului 2021.
Creșterea de 70% оnregistrată la capitolul transbordărilor de mărfuri generale se datorează оn mod esențial
primului an complet de deservire a exporturilor de metal uzat.

Mathias von Tucher, directorul general al Danube Logistics SRL, a menționat că „intensificarea activităților
de transbordare prin PILG vorbește despre rolul important al portului ca platformă comercială pentru
exportatorii și importatorii din Republica Moldova. Programul nostru de investiții este orientat spre
realizarea obiectivului de a dubla capacitatea de transbordare pentru mărfuri uscate prin construirea unui
chei suplimentar care să permită acostarea navelor maritime cu pescaj de pвnă la 7 m. Оnceputul lucrărilor
este planificat pentru anul 2022. Suntem, de asemenea, bucuroși să remarcăm progresul proiectelor de
investiții ale rezidenților noștri care construiesc complexe de procesare și depozitare a produselor
agricole. Aceste investiții vor contribui la creșterea durabilă a volumului de mărfuri transbordate prin port,
precum și la crearea mai multor locuri de muncă.”

Danube Logistics SRL este investitorul general și operatorul Portului Internațional Liber Giurgiulești, unicul
port fluvio-maritim din Republica Moldova. Оncepвnd din 2005 și pană оn prezent, Danube Logistics a
dezvoltat portul, acesta devenind unul din cele mai de succes de pe Dunăre. Portul Internațional Liber
Giurgiulești contribuie la extinderea activității comerciale a companiilor din Republica Moldova pe piețele
internaționale. Danube Logistics SRL este deținută оn оntregime de societatea olandeză Danube Logistics
Holding BV. Proprietarul unic al grupului de companii Danube Logistics este Banca Europeană pentru
Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Noutați dupa tema