Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Unde în Comrat poți servi steak-uri Dry Aged și vinuri selecte de la producători locali?

Unde în Comrat poți servi steak-uri Dry Aged și vinuri selecte de la producători locali?

Este în afaceri din anul anul 1995 și de fiecare dată are o idee nouă, de care este sigur că peste ani va deveni o afacere profitabilă. Vorbim despre Nicolae Cara, originar din Comrat, fondatorul unui restaurant popular în zona de sud a Moldovei, atât printre locuitori, cât și turiștii din zonă. Experiența bogată în antreprenoriat l-a învățat că provocările te fac mai puternic și că în business nu există idei bune sau rele, trebuie doar să încerci și să fii sigur că de fiecare dată vei izbuti.
Ca să-și dezvolte noul proiect a apelat pentru un credit la Microinvest, colaborarea care i-a schimbat radical părerea despre finanțarea în organizațiile nebancare și l-a ajutat să se relanseze în sectorul Horeca, imediat după pandemie. Are idei îndrăznețe și pentru viitor, despre care ne-a povestit la un vin bun și steak apetisant, gătit după o rețetă specială, a la „Boulevard” de Comrat.  
Care a fost ideea cu care ați pășit pentru prima dată pe tărâmul afacerilor?
Am început acum 26 de ani, împreună cu 3 prieteni, care între timp au devenit și partenerii mei de afaceri. Tineri și neliniștiți, în acea perioadă eram tentați de ideea să creăm cel mai bun club de noapte din regiune. Și ne-a reușit. Discoteca „Freedom”, pe care am fondat-o împreună, a ajuns pe atunci unul din cele mai populare cluburi de noapte din sudul țării. A fost o experiență de business foarte valoroasă pentru noi toți, de acolo au venit și celelalte idei, dar și motivația de a continua pe drumul antreprenoriatului, dar deja cu mai multă experiență și noi scopuri.
Restaurantul Boulevard – noua locație gastronomică pentru iubitorii de carne și vinuri de la Sud. Prin ce vă remarcați față de alte restaurante din zonă, dar și din toată țară?
Amplasat în inima orașului Comrat, am lansat acest proiect împreună cu un partener de afaceri. M-am îndrăgostit de locație și din prima zi eram sigur că aici trebuie să fie inaugurat un restaurant cu o atmosferă și cultură diferită. Boulevard este în primul rând despre cărnuri gătite după rețete speciale și băuturi de calitate, servite după standarde europene. Suntem unicul restaurant de la Sud unde vizitatorii pot servi carne maturată (Dry-Aged) și vinuri de la cei mai buni producători locali.
De ce HoReCa? Care sunt principalele provocări și puncte forte ale acestui domeniu de business, în special în regiunea de sud?
HoReCa este unul din cele mai provocatoare ramuri de business, mai ales în regiuni. Comparativ cu orașele mari, cu un flux continuu de oameni, restaurantele din orașele mici necesită o abordare total diferită pentru a avea succes și a atrage vizitatori. O altă provocare care cu fiecare an devine tot mai complicată este identificarea unei echipe de bucătari specializați. Aici salariile sunt mai mici, mulți pleacă și e greu să motivezi oamenii să rămână.
Ce bucate deosebite găsim în meniul restaurantului Boulevard?
Într-un oraș mic, precum Comrat nu e rentabil să te specializezi spre o singură bucătărie. De aceea, încercăm să aducem la Boulevard bucate internaționale, îndrăgite în toată lumea. Cea mai dragă și aproape de noi este bucătăria găgăuză. Avem în meniu mâncăruri tradiționale precum: shawarma, shurpa, plov. De asemenea, la Boulevard oaspeții pot servi și bucate populare precum: pizza, paste și chiar mâncăruri moldovenești. Cireașa de pe tort, pentru iubitorii de carne fragedă, sunt steak-urile dry aged în diferite variante de tăiere: T-bone, Ribeye, New York Stip etc.
Cât de importante sunt creditele pentru o afacere în domeniul alimentației publice?
Eu nu vin dintr-o familie bogată și tot ce am reușit să obțin a fost datorită creierului ager, prietenilor adevărați și creditelor responsabile. Am o experiență bogată în creditare, ceea ce m-a făcut să înțeleg din propria experiență unde merită să iei un împrumut și unde nu. Cu părere de rău, noi, antreprenorii mici nu suntem interesanți pentru bănci. Ei vor cifre de afaceri și gaj concret, ca să-ți dea o sumă mai mare de bani. Iar cea mai mare problemă în afaceri este să nu poți lua suma de care ai nevoie. Astfel, unica șansă pentru noi sunt OCN-urile, precum Microinvest. Aici am fost înțeles și au avut încredere în ideea mea, iar asta m-a ajutat să-mi dezvolt afacerea.
La final, care este e recomandarea numărul unu pentru antreprenori în creditare?
Să nu dea frâu liber emoțiilor atunci când au la mână o sumă mare de bani. E o prostie să iei credit pentru dezvoltarea afacerii și să-ți cumperi lucruri scumpe, precum mașini sau telefoane. Fiecare ban investit trebuie să-ți aducă alți bani în loc, doar așa vei reuși în business. De asemenea, trebuie să știi și în ce merită să investești și să fii sigur că produsul pe care îl oferi clienților va fi interesant pentru ei. Dar totul vine cu experiența. De fapt asta și înseamnă afacere, e ca un Lego. Ca să-l construiești trebuie să calculezi toate riscurile și să aranjeze piesele la locul lor.
P.S Dacă ajungeți pe la Sud, restaurantul Boulevard, vă așteaptă cu cele mai delicioase steak-uri și vinuri selecte în Comrat, strada Lenin 203а.
*Microinvest este unicul OCN din Moldova, deținător al certificatului internațional de calitate – SMART. Acesta presupune un proces de creditare responsabil și transparent, bazat pe principii internaționale de deservire a clienților, abordare respectuoasă, corectă și echitabilă.

Noutați dupa tema