Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

O aplicație mobilă va promova brandurile „Din Inimă” și peste hotarele țării

O aplicație mobilă va promova brandurile „Din Inimă” și peste hotarele țării

Industria ușoară este tot mai orientată spre digitalizarea afacerilor și comerțul online. În cadrul programului „Digital IMPACT”, Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS), din care fac parte un șir de companii autohtone din domeniul industriei ușoare, a beneficiat de susținere și sprijin în elaborarea unei versuni noi a site-ului www.dininima.md, dar și de dezvoltarea aplicației mobile DININIMA. Ca rezultat, clienții vor avea acces la toate produsele brandurilor autohtone, dar și legătură directă către magazinele online ale acestor branduri. Toate, pentru ca producătorii autohtoni să-și îmbunătățească instrumentele de dezvoltare a afacerilor și să faciliteze utilizarea comerțului eletronic și a intrumentelor de vânzare. „Digital IMPACT” face parte din Programul național „Startup Moldova” și este dezvoltat în cadrul proiectului TEKWILL, cu susținerea partenerilor de dezvoltare USAID și a Suediei.
Soluții digitale pentru industria ușoară
Cu susținerea programului „Digital IMPACT”, versiunea nouă a site-ului urmează a fi realizată în conformitate cu ultimele tendințe tehnologice și de design, pentru a include informații complete despre toate brandurile autohtone de sub umbrela DININIMA. Site-ul va fi accesibil atât pentru consumatorii locali, cât și pentru cei din afara țării. Iar aplicația mobilă va oferi cumpărătorilor posibilitatea de a fi la curent cu ultimele colecții, produsele recomandate, dar și reducerile permanente și programele de loialitate.
Marcela Lozovanu, directoare executivă APIUS: „Anterior, site-ul era mult prea încărcat și nu avea o structură bine definită. Ne-am gândit să-l simplificăm, așa încât acesta să devină o carte de vizită pentru toate companiile. În plus, anul trecut am dezvoltat un program de accelerare a comerțului eletronic și ne dorim să integrăm și brandurile propriu-zise, care au site-uri funcționale. Prin intermediul programului, ne propunem să facem cât mai vizibile și mai accesibile afacerile autohtone. Urmează să implementăm și o extensie (www.dininima.com), pe care s-o promovăm pe piața europeană, pentru că există interes sporit din partea țărilor respective. Programul Digital IMPACT ne-a ajutat cu expertiză și susținere financiară în trecerea spre digitalizare, iar noi, împreună cu partenerii, vom promova industria ușoară atât în țară, cât și peste hotare.”
În cadrul programului „Digital IMPACT”, afacerile din sectoarele tradiționale beneficiază de soluții digitale pentru a-și dezvolta serviciile și produsele. În parteneriat cu reprezentanți ai sectorului IT și experți în domeniu, sunt analizate și cercetate problemele cu care se confruntă domeniile strategice ale economiei naționale, iar ulterior – sunt oferte soluții de transformare, care ar putea avea impact major asupra scalării business-ului. 
Ana Chirița, directoarea proiectului TEKWILL: „Facilitarea trecerii spre digitalizarea afacerilor continuă să fie una dintre prioritățile pe care proiectul Tekwill le susține, iar inovațiile au demonstrat că dețin capacitatea de a transforma companiile, devenind mai competitive pe piață și mult mai pregătite pentru a trece la alt nivel de dezvoltare. Întreprinderile din industria ușoară nu sunt o excepție, iar provocările din perioada pandemiei au confirmat odată în plus că tehnologizarea este o necesitate absolută pentru întreaga societate.”
Digitalizarea afacerilor din Republica Moldova este susținută și de către partenerii externi de dezvoltare.
Scott Hocklander, șeful Misiunii USAID în Moldova: „Provocările pe care le trăim demonstrează valoarea instrumentelor digitale pentru a conduce companii, pentru a permite educația digitală, pentru a asigura venituri și locuri de muncă și pentru a menține economiile pe linia de plutire, păstrând în același timp distanța fizică. Din acest motiv, USAID lucrează îndeaproape cu mai mulți parteneri pentru a dezvolta soluții digitale și de comerț electronic. Încă din anul 2005, am ajutat companiile producătoare din Moldova să creeze noi locuri de muncă, să deschidă noi magazine și să acceseze piețe noi. Și acum USAID este mândră să scoată în evidență brandurile DinInimă în relansarea site-ului web și lansarea unei noi aplicații mobile. Această inițiativă din cadrul programului Digital IMPACT, implementat de Tekwill cu sprijinul USAID, va facilita vânzările și va continua să ofere beneficii companiilor moldovenești și țării ca urmare a creșterii rapide a economiei digitale.”
Adam Amberg, Consilier, șef al Secției Cooperare pentru Dezvoltare, Ambasada Suediei în Moldova: „Suedia va continua să promoveze digitalizarea sectoarelor non-IT și va sprijini comerțul eletronic, ca oportunitate pentru business-uri în calea lor spre evoluție. La fel, vom contribui la dezvoltarea sectorului IT, facilitând accesul tuturor antreprenorilor, indiferent de gen, la cele mai bune practici și cunoștințe în domeniu. Ne dorim o societate care să progreseze, locuri de muncă competitive, fiind convinși că digitalizarea și inovația duc la sporirea transparenței, prosperității și bunăstării.”
Proiectul TEKWILL – Revoluția începe!
Proiectul TEKWILL este implementat de Asociația Națională a Companiilor din Domeniul TIC, cu susținerea financiară a USAID și a Suediei. „Tekwill” a fost creat în anul 2017 ca Centru de Excelență al sectorului ICT din Moldova, având drept scop principal alinierea domeniului la cerințele curente ale pieței. Pentru a continua să contribuie la creșterea competitivității industriei IT și a altor sectoare strategice ale economiei, centrul și-a extins domeniile de activitate, devenind în 2019 un proiect complex la nivel național, cu sloganul „Revoluția începe!” Obiectivul de bază al Proiectului TEKWILL, în calitatea sa de platformă dedicată progresului sectorului IT, este de a asigura un impact major asupra dezvoltării economice a țării, prin îmbunătățirea capacităților antreprenoriale și educaționale ale societății, dar și prin sporirea potențialului de cercetare și dezvoltare al instituțiilor de învățământ, în conformitate cu cererea de pe piața IT.
 

Noutați dupa tema