Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova recunoscută ca o țară producătoare de vinuri de înaltă calitate. Rezultatele întrevederii dintre directorul ONVV, Cristina Frolov și noul președinte a OIV, Luigi Moio

Moldova recunoscută ca o țară producătoare de vinuri de înaltă calitate. Rezultatele întrevederii dintre directorul ONVV, Cristina Frolov și noul președinte a OIV, Luigi Moio

Brandul vinicol „Wine of Moldova. A legenda live” va fi mult mai recognoscibil, iar
țara noastră va deveni mai cunoscută pentru producția de vinuri de calitate în întreaga lume. Acest lucru va fi posibil datorită schimbului de informații și unei colaborări mai strânse între Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) și Organizația Internațională a Viei și Vinului (OIV) – entitate mondială de referință a sectorului vitivinicol internațional, care promovează un mediu propice inovării științifice și tehnice. Totodată, țara noastră și produsele vinicole vor beneficia de toate platformele necesare pentru o vizibilitate maximă în rândul comunității internaționale de specialitate, iar un prim efect aștept va fi atingerea unei cote mai mari a exporturilor de vinuri moldovenești peste hotarele țării. Acestea sunt doar câteva dintre obiectivele setate și activitățile bilaterale ce vor fi întreprinse în următorii ani și care au fost formulate pe parcursul întrevederii dintre directorul ONVV și noul președinte al OIV, Luigi Moio, profesor în oenologie la Universitatea din Napoli, Italia, ales în funcție pentru un mandat de 4 ani, la cea de-a 19-a ediție a Adunării Generale a OIV.
 
Cristina Frolov, director, Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV): „Țara noastră se bucură de aprecierea comunității internaționale de specialitate, iar acest lucru ne încurajează și mai mult să întreprindem noi activități, ce țintesc creșterea calității vinurilor moldovenești. Indubitabil, în câțiva ani, la nivel internațional, brandul vinicol de țară „Wine of Moldova” va fi sinonim al vinurilor de înaltă calitate cu un „terroir” deosebit. Pe parcursul întrevederilor, reprezentanții OIV, partenerii noștri externi, și-au arătat deschiderea de a susține țara noastră în eforturile sale de a valorifica și mai mult instrumentele și platformele de promovare disponibile pentru țările vinicole mici, precum este Moldova.”
 
Directorul ONVV, Cristina Frolov a purtat discuții și cu directorul general al organizației, Pau Roca Blasco (Spania) și cu Vice-președintele OIV, Monika Christmann (Germania).
 
Întrevederile au loc în contextul în care, pentru perioada mandatului său, directorul ONVV, Cristina Frolov, își propune ca planul de activități a instituției să se alinieze obiectivelor internaționale, ce au ca punct central atingerea unei excelențe în ce privește dezvoltarea durabilă a mediului. De aceea, programul pentru ONVV pentru următorii ani va fi structurat după 4 axe strategice, cu activitățile aferente:

  • promovarea brandului de țară;
  • identificarea de noi oportunități de export;
  • dezvoltarea durabilă a industriei;
  • consolidarea capacității instituționale.
 
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă și a fost fondată în 2013.
 
Republica Moldova a devenit membră a Organizației Internaționale a Viei și Vinului (OIV) în 1992. Iar în prezent, comunitatea are 46 de state membre, recunoscute pentru producția vinicolă ce înglobează peste 80% din din cantitatea mondială de vin.
 
Despre Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV)
ONVV este expertul Nr.1 în sectorul vitivinicol, care contribuie la reglementarea și dezvoltarea domeniului, servind drept platformă pentru acțiunea comună a tuturor celor implicați în creșterea competitivității produselor vinicole, valorificarea autenticității și orientarea spre consumator. Printre obiectivele sale de bază se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.

Noutați dupa tema