Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Sondaj PwC: Trei sferturi dintre consumatori ar întrerupe relația cu companiile care nu tratează bine angajații, mediul înconjurător sau comunitatea

Sondaj PwC: Trei sferturi dintre consumatori ar întrerupe relația cu companiile care nu tratează bine angajații, mediul înconjurător sau comunitatea

București, 13 Iulie 2021 - Majoritatea consumatorilor (83%) spun că firmele ar trebui să fie proactive și preocupate constant de politicile de mediu, sociale și de guvernanță corporativă (ESG), iar 76% arată că vor întrerupe relația cu companii care nu tratează bine angajații, mediul înconjurător sau comunitatea în care își desfășoară activitatea, potrivit sondajului “Consumer Intelligence on ESG” realizat de PwC la nivel global.
 
”Consumatorii și angajații doresc ca firmele să se implice proactiv în rezolvarea problemelor de mediu sau ale societății, nu doar să respecte reglementările și sunt pregătiți să recompenseze sau să penalizeze mărcile în consecință. Potrivit rezultatelor sondajului, consumatorii caută informații despre activitățile și investițiile în ESG în diferite surse, dacă firmele nu au raportări specifice”, a declarat Monica Movileanu, Partener PwC România.
 
Astfel, peste 80% dintre angajați sunt dispuși să lucreze pentru companii care sunt preocupate de problemele de mediu, sociale și de guvernanță corporativă, în timp ce 80% dintre consumatori sunt dispuși să cumpere produsele/serviciile acestora.
 
Deși percepția este că firmele investesc mai mult decât în urmă cu zece ani în proiecte de mediu, mai mult de jumătate dintre consumatori (57%) afirmă că organizațiile ar trebui să depună mai multe eforturi pentru a promova probleme precum schimbările climatice și reducerea consumului de apă. De asemenea, 48% dintre respondenți vor ca firmele să avanseze în planurile privind diversitatea și incluziunea și securitatea și confidențialitatea datelor. În același timp, 54% se așteaptă ca firmele să rezolve problemele de guvernanță corporativă, precum respectarea legilor și reglementărilor și reducerea diferențelor salariale.
 
Companiile trebuie să țină pasul cu noile tendințe
 
Majoritatea directorilor generali intervievați în cadrul sondajului (91%) cred că organizațiile pe care le conduc au responsabilitatea să se implice în proiecte de sustenabilitate. Iar în 2020 asta s-a tradus într-o dublare a investițiilor în fonduri cu impact ESG, până la 51 miliarde dolari.
 
”Balanța înclină spre mai multă reglementare în domeniul ESG, iar companiile sunt la momentul în care pot lua măsuri proactive pentru a fi mai bine poziționate pe măsură ce datele și raportarea devin mai reglementate și standardizate”, a arătat Cristina Angheluță, Senior Manager PwC România.
 
Întrebați care sunt cele mai importante părți interesate (stakeholders) pentru companiile lor, consumatorii au ieșit pe primul loc, devansând angajații, investitorii, autoritățile de reglementare și mass-media.
 
Schimbările climatice, asistența medicală, siguranța la locul de muncă și respectarea reglementărilor sunt pe lista de dorințe de investiții ESG a tuturor - consumatori, angajați și companii. În schimb, pentru companii, doar confidențialitatea și securitatea datelor sunt o prioritate mai mare pentru investiții.
 
Devine clar astfel că principala provocare pentru directori este echilibrarea investițiilor pentru a atinge cât mai multe obiective ESG (40% dintre respondenți). O altă provocare o reprezintă lipsa standardelor de raportare și complexitatea reglementărilor (37%). Mulți nu sunt siguri cu privire la ce standard de raportare să urmeze sau cât de mult ar trebui să depășească standardele pentru a satisface așteptările mai mari ale consumatorilor și ale angajaților.
 
Despre studiu
 
Sondajul PwC a fost realizat în perioada 29 martie- 23 aprilie în rândul a peste 5.000 consumatori, 2.510 angajați și 1.257 directori executivi din SUA, Brazilia, Marea Britanie, Germania și India. Studiul a fost efectuat pentru a descoperi așteptările respondenților în ceea ce privește evoluția afacerilor în funcție de acțiunile ESG.
 
Despre PwC
 
Misiunea PwC este de a construi încredere în cadrul societății și de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Suntem o rețea de firme prezentă în 155 de țări cu mai mult de 284.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri. Spuneți-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră și descoperiți mai multe informații despre noi vizitând site-ul www.pwc.ro.
PwC se referă la rețeaua de firme PwC și/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică.
 
© 2021 PwC. Toate drepturile rezervate.

Noutați dupa tema