Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Laboratoare Digitale pentru școlile din sudul țării pentru studierea profesiilor viitorului! Află în ce instituții de învățământ vor fi create

Laboratoare Digitale pentru școlile din sudul țării pentru studierea profesiilor viitorului! Află în ce instituții de învățământ vor fi create

Cu ocazia Zilei Europei, proiectul „Tekwill în fiecare școală” a anunțat care sunt școlile din sudul țării care vor fi beneficiare ale inițiativei „Laboratoare Digitale”. Astfel, în incinta celor 9 instituții de învățământ din țară vor fi create spații de învățare și predare special amenajate, dotate cu echipamente digitale de ultimă generație pentru a studia profesiile viitorului. Școlile din regiunea de sud a țării au fost selectate după ce și-au depus dosarele în cadrul inițiativei organizată de către proiectul „Tekwill în fiecare școală”, dezvoltată cu suportul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării (MECC), sub egida „EU4Moldova: Startup City Cahul” și cu susținerea financiară a partenerilor externi de dezvoltare USAID, Suedia și UNDP Moldova.
 
Lista școlilor câștigătoare din sudul țării în cadrul inițiativei „Laboratoare Digitale”:

  1. Liceul Teoretic „Mihail Sadoveanu”, s. Giurgiulești, r. Cahul
  2. Liceul Teoretic „Alexei Mateevici”, s. A.I. Cuza, r. Cahul
  3. Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, s. Slobozia Mare, r. Cahul
  4. Liceul Teoretic „Academician Ion Bostan”, s. Brînza, r. Cahul
  5. Liceul Teoretic „Petr Rumeanțev”, mun. Cahul, r. Cahul
  6. Liceul Teoretic „D. Cantemir”, or. Cantemir, r. Cantemir
  7. Liceul Teoretic „Constantin Spătaru”, or. Leova, r. Leova
  8. Liceul Teoretic „Ivan Vazov", or. Taraclia, r. Taraclia
  9. Gimnaziul „Mihai Eminescu”, s. Crihana Veche, r. Cahul
 
Tatiana Alexeev, manageră de proiect „Tekwill în fiecare școală”: „ Proiectul „Laboratoare Digitale” vine să susțină studierea interactivă și calitativă a tehnologiilor informaționale încă de pe băncile școlii. Spațiile se vor diferenția de sălile de clasă obișnuite prin amenajarea mobilierului, tehnologiile utilizate și modalitatea de conlucrare în grup dar și lucrul individual. Laboratoarele moderne care vor fi create vor oferi mai multe oportunități și posibilități pentru ca procesul de studiere și predare să fie realizat cât mai interactiv, iar elevii să beneficieze de tehnică modernă pentru a-și dezvolta abilitățile, creativitatea și competențele.”
În 2018, disciplina „Educație Digitală” a început a fi studiată obligatoriu de către elevii claselor primare din toate instituțiile de învățământ din țară. Programul a fost lansat după semnarea unui Memorandum de înțelegere privind dezvoltarea educației digitale în învățământul general între Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, Ministerul Economiei și Infrastructurii, Asociația Națională a Companiilor TIC și proiectul Tekwill.
În primul an de implementare a proiectului, obiectul de studiu a fost predat elevilor din clasa I-a. Iar în 2019 și 2020, educația digitală a devenit disciplină obligatorie și pentru elevii claselor a II-a și, respectiv, a III-a. 
Pentru ca procesul de studiu să fie realizat la cel mai înalt nivel, iar profesiile viitorului să fie predate în conformitate cu curricula modernă, profesorii vor putea beneficia de un curs de instruire după grupe de formare pentru clasă conform manualelor existente în cadrul programului „Tekwill în fiecare școală”. Pentru a participa la sesiunile de formare, candidații trebuie să fie învățători de clasele primare (I-III) a unei școli deja conectate la programul „Tekwill în fiecare școală”.
 
În total, 234 de instituții de învățământ din țară care fac parte din progamul „Tekwill în fiecare școală” au avut posibilitatea de a se înscrie în cadrul inițiativei „Laboratoare Digitale”.
 
Despre „Tekwill în fiecare școală”
Dezvoltarea proiectului „Tekwill în fiecare școală” a fost posibilă prin mobilizarea eforturilor financiare ale sectorului privat și ale cetățenilor țării din Moldova sau diasporă (în cadrul campaniei de finanțare participativă a proiectului TwentyTu, a cărui start a fost dat în 2018), precum și a partenerilor externi de dezvoltare – USAID Moldova, Suedia, EU4Moldova și PNUD Moldova. De asemenea, proiectul este dezvoltat în colaborare cu Ministerului Educației, Culturii și Cercetării. Pe termen lung, proiectul are misiunea de a pune în valoare capitalul uman al Republicii Moldova și de a crește o generație de oameni care să creeze acasă, în Moldova, produse și servicii care să răspundă provocărilor social-economice naționale și globale.
 

Noutați dupa tema