
Fwd: Rodica Verbeniuc, la Moldova Trade Forum 2021: Criza pandemică a impulsionat businessul moldovenesc să caute alternativele digitale pentru exporturi
Rodica Verbeniuc, la Moldova Trade Forum 2021: Criza pandemică a impulsionat businessul moldovenesc să exploreze piețele de producție, să caute alternativele digitale pentru exporturi și să-și diversificare produsele și serviciile
Directorul General al Agenției de Investiții, Rodica Verbeniuc a prezentat instrumentele și platformele, create de Agenție, destinate exportatorilor autohtoni la Moldova Trade Forum 2021. Evenimentul este organizat anual și urmărește promovarea exporturilor și stabilirea parteneriatelor între producătorii moldoveni și reprezentanți ai rețelelor comerciale de peste hotare.
Forumul va dura două zile, timp în care cei peste 230 de producători din Republica Moldova vor avea ocazia să discute în sesiuni B2B cu furnizori, distribuitori și experți economici cu renume, să-și promoveze compania și produsele pe piața externă, să identifice noi parteneri de afaceri de pe piața locală și cea europeană și să cunoască servicii și produse noi.
Rodica Verbeniuc, Director General, Agenția de Investiții: „O direcție prioritară de activitate a Agenției de Investiții este facilitarea și sprijinul exportatorilor noștri pentru a accesa noi piețe de desfacere. Suntem promotorii produselor made in Moldova pe piețele externe și implementăm politici naționale de facilitare a exporturilor. Cu ajutorul Agenției, în ultimii doi ani, circa 150 de companii au participat la expoziții internaționale, au fost semnate peste 220 de contracte, iar în urma participărilor, exporturile au generat circa 33 milioane de euro. Suntem conștienți de pierderile colosale provocate de pandemie, dar această criză a impulsionat businessul moldovenesc să exploreze piețele de producție, să caute alternativele digitale pentru exporturi și să-și diversifice produsele și serviciile”.
În cadrul Formului, Rodica Verbeniuc a mai menționat că anul acesta Agenția a dezvoltat Programul „Export Mission” unde 60 de exportatori din sectoare strategice (fructe proaspete, electronică, fabricarea de mobile, vinificație, produse alimentare și nealcoolice) vor fi ajutați în această perioada complicată generată de pandemie să identifice parteneri de afaceri pe pieţele-ţintă din UE şi să stabilească contracte de livrări de produse.
La eveniment a participat și Ambasadoarea Suediei în Republica Moldova, Anna Lyberg, care a ținut să menționeze că sprijinul în vederea sporirii completivității întreprinderilor din Republica Moldova este una dintre prioritățile Suediei în cooperarea cu țara noastră. Excelența Sa a declarat că, în pofida impactului negativ al pandemiei asupra mediului de afaceri, s-au depus eforturi considerabile în vederea promovării comerțului, identificarea piețelor și partenerilor noi pentru Republica Moldova.
Evenimentul este organizat de către proiectul „Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului” (AdTrade) finanțat de Suedia și implementat de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD)
***
Agenția de Investiții este unica instituție mandatată să promoveze imaginea Republicii Moldova pe dimensiunea economică, investițională, export și turistică, fiind administrator al Brandului de Țară.
Agenția elaborează platforme și instrumente de promovare în susținerea mediului de afaceri din Republica Moldova și facilitează dialogul interinstituțional pentru investitorii străini, prin stabilirea de parteneriate de colaborare cu toate grupurile de interes.