Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Pe 30 ianuarie, Serviciul Vamal va lansa pentru prima data în regim de pilotare sistemul digital de trecere programată a frontierei – BQS

Pe 30 ianuarie, Serviciul Vamal va lansa pentru prima data în regim de pilotare sistemul digital de trecere programată a frontierei – BQS

Potrivit Serviciului Vamal, BQS (Border Queuing System) va fi implementat inițial la postul vamal de frontieră Costești, iar transportatorii auto care părăsesc țara noastră prin acest punct vamal trebuie să rezerve ziua și ora trecerii frontierei prin intermediul BQS. Potrivit directorului Serviciului Vamal, Alexandru Iacub, BQS este un sistem informatic inovator care transformă traversarea posturilor vamale de frontieră pentru camioane într-un proces digital, rapid și convenabil. Potrivit oficialului, acest serviciu reprezintă un pas important în rezolvarea problemei congestionării la frontieră, facilitând activitățile transportatorilor și contribuind la modernizarea serviciilor vamale. Dezvoltarea acestei soluții inovatoare a fost inițiată ca răspuns la perturbarea logisticii tradiționale și a legăturilor de transport de mărfuri cauzate de războiul din Ucraina. Redirecționarea mărfurilor din Ucraina către UE prin Moldova a dus în anumite momente la formarea unor cozi de camioane, în special din Moldova și Ucraina, la frontiera cu România. O medie de 30 000 de camioane care călătoresc spre UE sunt vămuite în fiecare lună la punctele vamale de la frontiera moldo-română. Din punct de vedere istoric, transportatorii petrec o parte semnificativă (40-90%) din timpul lor de tranzit la frontieră, în special la punctele de control moldo-române. Conflictul din Ucraina a dus la o creștere accentuată a timpilor de așteptare și, pe lângă timpii lungi de așteptare, șoferii de camioane se confruntă cu dificultăți în respectarea legislației naționale și internaționale privind timpul de lucru și de odihnă, condițiile sanitare și de mediu precare, problemele de siguranță rutieră, securitatea personală și a proprietății. BQS abordează unele dintre aceste provocări prin punerea la dispoziție a unei platforme ușor accesibile în care transportatorii își pot prestabili ora preferată de trecere a unui punct vamal. Prin acest serviciu, Serviciul Vamal dorește să transforme trecerea camioanelor prin punctele vamale de frontieră într-un proces digital, rapid și convenabil. Platforma online BQS este gestionată de Serviciul Vamal și conectată la infrastructura fizică a punctelor vamale de frontieră pentru a automatiza gestionarea traficului. Platforma a fost dezvoltată cu sprijinul USAID Moldova în cadrul Programului de reforme instituționale și structurale din Moldova (MISRA). BQS va fi disponibil online pe desktop și ca aplicație mobilă în App Store și Play Store. Infrastructura fizică a sistemului IT va include echipamente electronice la punctele vamale de frontieră (monitoare de informații, bariere automate, echipamente de citire a plăcuțelor de înmatriculare etc.). Acesta va fi sincronizat cu o platformă online și va automatiza gestionarea fluxurilor de camioane. BQS va contribui la reducerea aglomerației la punctele vamale de frontieră și va permite transportatorilor să își aloce eficient resursele prin programarea livrărilor în coordonare cu autoritățile de frontieră. // 21.01.2025 – InfoMarket.

Noutați dupa tema