Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Eficiența mecanismului de confiscare a bunurilor obținute ilegal va fi sporită

Eficiența mecanismului de confiscare a bunurilor obținute ilegal va fi sporită

Cabinetul de miniștri a aprobat miercuri un proiect de lege care consolidează mecanismul de confiscare a bunurilor provenite din infracțiuni. Astfel, procesul de urmărire, depistare, sechestrare și confiscare a bunurilor obținute ilegal va fi îmbunătățit, precum și sarcinile fiecărei instituții implicate în acest proces vor fi clar definite. Mai precis, se introduce posibilitatea de a confisca un bun echivalent sau echivalentul acestuia atunci când confiscarea bunului infracțional nu este posibilă. În plus, se are în vedere confiscarea beneficiilor derivate din activele infracționale, chiar dacă persoana este exonerată de răspundere sau de pedeapsă penală. Pentru prima dată, va fi reglementat modul în care bunurile confiscate aflate în străinătate vor fi aduse în țară. De asemenea, va fi posibilă confiscarea activelor terților dacă persoanele respective știau sau ar fi trebuit să știe că activele provin din activități infracționale sau le-au fost transferate pentru a evita confiscarea. În plus, activele asupra cărora o persoană urmărită penal sau condamnată deține controlul efectiv vor fi confiscate în favoarea unor terțe părți. „În acest fel, vom putea confisca mai rapid bunurile sechestrate în cauze penale dacă aceste bunuri aparțin direct sau indirect infractorilor și persoanelor corupte”, a declarat prim-ministrul Dorin Recean. Totodată, proiectul de lege a precizat intervalul de timp pentru care trebuie luată în calcul valoarea bunurilor primite - 5 ani înainte sau după momentul săvârșirii infracțiunii și până în ziua emiterii actului de sesizare. De asemenea, proiectul de lege prevede că, în cazul infracțiunilor care generează un beneficiu economic mai mare de 14 000 EUR, după începerea urmăririi penale, Agenția pentru Recuperarea Produselor Infracționale va efectua investigații pentru a identifica bunurile dobândite ilegal. Agenția va ține o evidență unică a tuturor activelor sechestrate și confiscate. Mecanismul de executare va fi, de asemenea, revizuit astfel încât executarea deciziilor de confiscare, compensarea prejudiciilor cauzate statului și rambursarea cheltuielilor de judecată să fie efectuate direct de către Serviciul Fiscal de Stat cu ajutorul executorilor judecătorești și al Agenției pentru Recuperarea Bunurilor Infracționale. Proiectul de lege aprobat de Cabinetul de Miniștri este menit să faciliteze punerea în aplicare a Planului de măsuri privind deoligarhizarea, a Programului național de recuperare a bunurilor infracționale pentru perioada 2023-2027, precum și să alinieze mecanismul de confiscare la cele mai bune practici internaționale. // 27.11.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema