Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Din 1 octombrie, în Moldova și România a fost lansată o nouă campanie împotriva contrabandei - „Legea este bună!”

Din 1 octombrie, în Moldova și România a fost lansată o nouă campanie împotriva contrabandei - „Legea este bună!”

Campania are loc pe ambele maluri ale Nistrului, în parteneriat cu autoritățile vamale și poliția de frontieră din cele două țări. Scopul acesteia este de a crește gradul de conștientizare a consecințelor negative ale comerțului ilegal cu țigări, a impactului crimei organizate și a prejudiciilor aduse bugetului de stat, precum și a impactului contrabandei asupra dezvoltării economice a localităților de frontieră. Campania se va desfășura în perioada octombrie-decembrie, acoperind segmentul de publicitate online și outdoor, iar mesajul principal va fi transmis printr-o abordare neconvențională, dar memorabilă și creativă. Potrivit celor mai recente date ale Novel Research, piața neagră a țigaretelor din România a reprezentat 8,4% din consumul total în luna iulie, după un nivel record de 10,4% în luna mai, cel mai ridicat din ultimii 4 ani. Șeful Serviciului Vamal al Republicii Moldova, Alexandru Iacub, a anunțat intenția instituției de a uni eforturile și de a intensifica cooperarea internațională pentru a combate eficient comerțul ilegal cu mărfuri. O atenție sporită este acordată luptei împotriva traficului ilicit de produse din tutun, care este o problemă globală și are o legătură directă cu criminalitatea transfrontalieră. El a subliniat că contrabanda cu țigări, inclusiv cu produse contrafăcute, este evaluată în prezent ca fiind unul dintre cele mai grave riscuri de securitate de-a lungul frontierei moldo-române, care are un impact semnificativ atât asupra bugetului național, cât și asupra bugetelor statelor membre UE. Șeful Administrației Române a Vămilor, Marcel Simion Mutescu, a susținut și el campania, menționând că autoritatea va continua eforturile pentru creșterea capacităților logistice, dezvoltarea profesională și cooperarea cu toate instituțiile românești și străine competente, precum și cu întreprinderile private oneste. Gilda Lazăr, director de relații corporative și comunicare pentru JTI România, Moldova și Bulgaria, a declarat că fiecare procent de reducere a contrabandei înseamnă zeci de milioane de euro returnați la buget. „Numai JTI România a virat anul trecut către stat aproximativ 1,3 miliarde de euro din accize, TVA, alte taxe și contribuții, reprezentând peste 75% din cifra de afaceri a companiei. De asemenea, suntem una dintre cele mai profitabile companii din România: exportăm aproximativ 75% din producția fabricii Platforma Pipera, care anul acesta a împlinit 30 de ani de la deschidere, și investim masiv în societate și cultură. De obicei, toamna și iarna, contrabanda crește odată cu costurile vieții de zi cu zi. Anul curent este și mai dificil, deoarece este un an electoral, cu un deficit bugetar semnificativ. „Piața neagră ar putea ruina planurile de creștere a veniturilor bugetare dacă nu se respectă calendarul de creștere a accizelor, modificat la începutul acestui an”, a declarat Gilda Lazăr. Merită menționat faptul că JTI este prezent în Moldova din 2005 și cooperează cu organele de aplicare a legii în lupta împotriva comerțului ilicit cu produse din tutun. Asistența JTI Moldova constă în susținerea instruirii specialiștilor, asigurarea cu vehicule și echipament, dezvoltarea serviciului canin etc. // 01.10.2024 – InfoMarket

Noutați dupa tema