
În Moldova, interacțiunea cetățenilor și a întreprinderilor cu instituțiile statului va fi îmbunătățită prin implementarea serviciului de identificare la distanță (eKYC).
Acest lucru a fost anunțat de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, menționând că, la inițiativa Guvernului, a fost aprobat conceptul serviciului guvernamental de identificare la distanță (eKYC - Electronic Know Your Customer). Se preconizează că introducerea eKYC va facilita interacțiunea digitală între cetățeni, instituțiile statului și mediul de afaceri. Serviciul va fi dezvoltat și administrat de către Agenția de guvernare electronică, iar obiectivul principal al acestuia este de a simplifica procesul de îmbarcare digitală pentru diverse servicii, atât publice, cât și private. Conceptul aprobat de Guvern prevede: implementarea și dezvoltarea continuă a serviciului eKYC; integrarea serviciului cu serviciul de semnătură și identificare EVOsign (stabilirea identificării de la distanță a solicitanților de certificare cu cheie publică); furnizarea serviciului către persoanele juridice de drept public și privat, în vederea furnizării propriilor servicii. Acest serviciu va pune la dispoziția tuturor cetățenilor, inclusiv a diasporei, a investitorilor străini și a altor actori relevanți, instrumentele necesare pentru interacțiunea online cu instituțiile publice, agenții economici, băncile și notarii publici. eKYC face parte din planul de digitalizare a 100% din serviciile publice până în 2030, ca parte a Strategiei de transformare digitală. Implementarea serviciului eKYC (creare, pilotare și dezvoltare) va începe în 2024 și va fi realizată cu fonduri bugetate pentru anii 2024-2025. Unitatea de implementare a proiectului Băncii Mondiale (UIPAC), cu un cost estimat de aproximativ 9,5 milioane de lei. Costul anual de administrare a serviciului respectiv este estimat la circa 1 milion de lei și va fi acoperit din bugetul anual al Agenției de Guvernare Electronică. // 31.01.2024 – InfoMarket