
Agenția Servicii Publice a lansat un nou serviciu în regim pilot - familiarizarea cu documentele din arhiva cadastrală.
Potrivit serviciului de presă al ASP, noul serviciu este disponibil în centrele multifuncționale din municipiile Chișinău, Bălți și Rîșcani, iar din 2024 va fi disponibil în toate subdiviziunile agenției. Serviciul oferă posibilitatea de a examina pașaportul tehnic al obiectului imobiliar și dosarul cadastral. În special, beneficiarii acestor servicii vor putea să se familiarizeze cu documentația în decurs de 20 până la 60 de minute. În același timp, aceștia nu vor avea dreptul de a utiliza mijloace de copiere a informațiilor pe suporturi electronice, nu vor putea fotografia sau face înregistrări video ale documentației etc., dar vor putea face anumite însemnări pe foi de hârtie. Acest lucru se datorează faptului că informațiile din astfel de documente conțin date cu caracter personal, astfel încât fiecare beneficiar al unui astfel de serviciu va trebui să își argumenteze cererea pentru acest serviciu și să semneze o declarație pe proprie răspundere și că datele solicitate vor fi folosite doar în scopurile specificate. Următoarele persoane sau reprezentanții acestora pot utiliza acest serviciu: titularul dreptului indicat în documentele imobiliare sau partea la tranzacție; moștenitorul, potențialul moștenitor; cointeresat - în baza unei hotărâri judecătorești; persoana căreia i se transferă dreptul, unul dintre soți căruia i se înregistrează drepturile asupra proprietății comune; lichidatorul, administratorul judiciar; administratorul clădirii, precum și organele de stat cu funcții de supraveghere, procuratura, parlamentarii, organele administrației publice locale, notarul // 13.11.2023 – InfoMarket