
Hotărârea de guvern prin care a fost aprobat modelul de documentație pentru crearea asociațiilor de dezvoltare intercomunitară (ADI) a intrat în vigoare
În Monitorul Oficial a fost publicat documentul de aprobare a modelului de acord de constituire a ADI; a modelului de statut al ADI; a modelului de regulament privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și contabil-șef al ADI. Se recomandă autorităților administrației publice locale să aplice aceste documente-tip în procesul de elaborare și aprobare a documentelor de creare și organizare a ADI-urilor. Reamintim că, potrivit legislației, unitățile administrativ-teritoriale, prin hotărâri ale consiliilor locale, pot înființa în mod voluntar ADI pentru implementarea în comun a proiectelor de importanță locală sau regională în diverse domenii (sfera socială, educație, infrastructură, locuințe și servicii comunale, dezvoltarea afacerilor etc.), sau pentru prestarea/prestarea în comun a serviciilor publice. ADI este examinată ca un instrument de depășire a deficitului de resurse financiare și umane la implementarea proiectelor care contribuie la dezvoltarea locală. Fondatorii și membrii ADI pot fi unități administrativ-teritoriale de orice nivel. Organele sale de conducere sunt: adunarea generală, consiliul asociației, comisia de audit și directorul. ADI se va finanța din cotizațiile anuale ale membrilor stabilite prin hotărârea adunării generale, subvenții și donații, dobânzi la fondurile depuse de ADI în conturile bancare; fonduri primite de ADI pentru serviciile prestate; resurse financiare primite cu titlu de dobândă; alte surse care nu sunt interzise de lege. // 07.09.2023 – InfoMarket