
Cetățenii moldoveni vor putea primi documente de identitate prin intermediul serviciului guvernamental MDelivery.
Guvernul intenționează să aducă modificările necesare la Regulamentul cu privire la eliberarea actelor de identitate și evidența cetățenilor Republicii Moldova pentru a reglementa procedurile de eliberare a acestei categorii de documente către cetățeni. Documentele de identitate pot fi livrate prin intermediul MDelivery la cererea solicitantului, în condițiile stabilite de Guvern. În același timp, toate documentele legate de livrarea documentelor vor fi stocate de către furnizorul de servicii poștale. Livrarea documentelor de identitate electronice, precum și livrarea acestora unui reprezentant al unei persoane fizice, inclusiv prin intermediul MDelivery, nu este posibilă. Merită menționat faptul că, în prezent, documentele pot fi livrate la cererea solicitantului prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire la locul de domiciliu, reședință permanentă sau reședință temporară - prin Poșta Moldovei. De asemenea, în municipiile Chișinău, Bălți și Comrat, precum și în suburbiile acestora, livrarea este posibilă prin intermediul serviciului de curierat al Agenției Servicii de Stat. În acest an, Guvernul a aprobat conceptul de serviciu de livrare guvernamentală și reglementarea funcționării acestuia, în consecință, a fost creat cadrul legal pentru livrarea prin MDelivery. // 07.06.2022 – InfoMarket