Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Curtea Constituțională a Moldovei a declarat neconstituțională legea care prevede transferul SIS sub controlul deplin al parlamentului și privarea președintelui de competențele de a coordona activitățile acestui serviciu.

Curtea Constituțională a Moldovei a declarat neconstituțională legea care prevede transferul SIS sub controlul deplin al parlamentului și privarea președintelui de competențele de a coordona activitățile acestui serviciu.

Această decizie a fost luată de Curtea Constituțională în ședința de marți, după ce a examinat solicitarea deputaților fracțiunilor PAS și Platform DA, care au considerat neconstituționale modificările corespunzătoare la Legea cu privire la serviciul de informații și securitate, adoptată de Parlament la 3 decembrie 2020. Serviciul de Informație și Securitate este coordonat de președintele Moldovei în limitele puterilor sale, iar șeful SIS este numit și revocat de parlament la propunerea șefului statului. Noua versiune aprobată a legii prevedea ca directorul SIS să fie numit în funcție pentru o perioadă de 5 ani de către parlament la propunerea a cel puțin 10 deputați și, de asemenea, să fie demis de către parlament, la propunerea de la cel puțin 1/3 din deputați. Opoziția parlamentară a anunțat imediat că va contesta legea adoptată în Curtea Constituțională, precum și o serie de alte documente adoptate la 3 decembrie, întrucât votarea s-a desfășurat cu încălcarea procedurii. În plus, parlamentul, prin amendamentele sale, a exclus toate puterile președintelui în legătură cu SIS, în special cele legate de coordonarea activităților SIS, deși președintele are competențe legate de asigurarea securității statului, iar președintele trebuie să coordoneze activitățile serviciilor speciale. Trebuie remarcat faptul că parlamentul din iunie 2019 a votat pentru a restitui președintelui competențele de coordonare a activităților SIS, iar acest lucru s-a întâmplat la 3 ani după ce parlamentul l-a privat pe președinte de astfel de puteri la sfârșitul anului 2016. // 27.04.2021 – InfoMarket

Noutați dupa tema