Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Programul de transformare digitală a întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) susține digitalizarea afacerilor.

Programul de transformare digitală a întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) susține digitalizarea afacerilor.

ZIPHOUSE Fashion Hub împreună cu Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS) oferă sesiuni de mentorat pentru antreprenori și suport în procesul de aplicare la program.
  
Vor susține sesiuni de mentorat și consultări personalizate pentru afacerile din domeniul fashion, iar astfel vor contribui la dezvoltarea industriei ușoare din Republica Moldova – un domeniu cu o importanță economică strategică.
Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS), alături de ZIPHOUSE Fashion Hub - platformă care oferă oportunități de dezvoltare prin inovație, accelerarea afacerilor, învățare, co-working și networking – vor oferi consultanță antreprenorilor care vor să dezvolte afaceri competitive și sustenabile.
În cadrul Programului de transformare digitală a întreprinderilor mici și mijlocii, implementat de Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA), companiile pot obține un ajutor financiar nerambursabil de până la 500.000 de lei pentru digitalizarea afacerii. Banii obținuți pot fi utilizați pentru a achiziționa softuri, utilaje necesare optimizării procesului de lucru, servicii de stocare online a datelor sau de securitatea cibernetică și alte soluții digitale necesare pentru creșterea eficienței și profitabilității.
Inițiativa este finanțată din bugetul de stat și se desfășoară cu suportul partenerilor strategici ai programului: Uniunea Europeană, USAID și Guvernul Suediei.
 
Digitalizarea industriei ușoare – o prioritate pentru creșterea competitivității
 
Republica Moldova este o destinație importantă de furnizarea serviciilor de cusut pentru mărci celebre din UE, dar și în producerea articolelor cu o valoare adăugată sub marca proprie precum sunt piesele vestimentare, încălțăminte și accesorii în regiunea Europei de Est. Companiile din industrie au o serie de avantaje: costuri competitive, proximitatea cu țările UE, calitate ridicată a producției, flexibilitatea comenzilor în producere. Cu toate acestea, pentru o creștere a competitivității și randamentului în producere, industria are nevoie de un stringent salt spre automatizarea și digitalizarea proceselor de producție și vânzare. 
 
MARCELA LOZOVANU, director executiv, Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS): „Programul de transformare digitală a întreprinderilor mici și mijlocii are anumite obiective, iar pentru ca antreprenorii din industria ușoară să se alinieze acestora, vom oferi sesiuni personalizate de mentorat pentru fiecare companie în parte. La o primă etapă, vom face partea de cercetare pentru a identifica necesitățile companiilor pe partea de producere. Ulterior, vor urma sesiuni de informare despre eficientizarea proceselor de lucru și altele privind elaborarea unui dosar care să corespundă cerințelor. Vom avea echipe de experți din domeniu, care vor ghida antreprenorii în tot procesul de identificare a necesităților, elaborare a dosarului, înscriere la program, dar și evaluare a rezultatelor după implementare. Astfel, împreună cu ZIPHOUSE ne propunem să creștem competitivitatea micilor afaceri din domeniu și a industriei, per general.”
 
În prezent, sectorul trebuie să-și reorganizeze procesele digitale ca să fie competitiv la nivel european, deoarece țările din regiune dețin o serie de avantaje la capitolul preț, calitatea produselor și termenul de livrare.
APIUS  alături de ZIPHOUSE Fashion Hub vor susține și consulta peste 25 de companii pentru ca să-și digitalizeze afacerile și să asigurare continuitate acestei activități. 
La nivel național, exporturile produselor fashion constituie 12% din totalul exporturilor și se ridică la 391 milioane în 2021. Principalele țări pentru exporturi sunt România, Germania, Italia, Marea Britanie, Franța și Polonia
 
Despre Programul de transformare digitală a întreprinderilor mici și mijlocii
 
Inițiativa își propune să susțină ÎMM-urile care vor să-și digitalizeze afacerile și să-și consolideze potențialul pe piețele interne și externe. În cadrul Programului, companiile autohtone vor putea accesa  suport financiar nerambursabil de până la 500 mii lei pentru adoptarea soluțiilor digitale, în scopul dezvoltării productivității și care va avea ca efect, creșterea volumului de investiții în economia națională.
 
Pentru a fi beneficiar a programului, este nevoie ca antreprenorii să activeze ca persoană juridică sau persoană fizică cu patentă de întreprinzător, să aibă o experiență de minim un an, să nu aibă datorii către bugetul public și să dispună de personal calificat. 
 
Ghidul participantului la Programul de transformare digitală a întreprinderilor mici și mijlocii este aici: https://bit.ly/3yRmHhm
Mai multe informații pot fi obținute la  numărul de telefon + 373 60 730 202 
 
Programul de transformare digitală a întreprinderilor mici și mijlocii este finanțat din bugetul de stat al Republicii Moldova și este implementat de ODA, alături de partenerii strategici ai programului: Uniunea Europeană, USAID și Guvernul Suediei. 
 
 
 

Noutați dupa tema