Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Muzeul Național de Artă al Moldovei invită publicul să participe timp de o săptămână în cadrul proiectului Museum Week 2022.

Muzeul Național de Artă al Moldovei invită publicul să participe timp de o săptămână în cadrul proiectului Museum Week 2022.

Evenimentul se va desfășura timp de 7 zile (13 iunie – 19 iunie) pe rețelele de socializare. Museum Week este un eveniment mondial sărbătorit din 2014, organizat de către ONG-ul Culture For Causes Network, susținut de către UNESCO, având drept scop democratizarea și dematerializarea culturii pentru toți, oferind acces în drept egal.
În Republica Moldova Museum Week este sărbătorit pentru prima dată, iar în acest an MNAM participă cu o serie de evenimente online și offline pe tema
"Cultură, societate & inovație".
 
Tema globală este despre inovație și cultură, și vom avea ocazia să explorăm șase subiecte din întregul ecosistem cultural online și offline:

13 iunie #innovationMW  #inovatieMW

În această zi vom evidenția evenimentele care au pus în valoare acțiuni în particular inovatoare și care au fost promovate de MNAM pe rețelele de socializare și offline pentru a oferi accesul la cultură, punând accentul pe incluziune, diversitate și egalitate. Pentru a promova conținutul cultural pe rețelele de socializare se folosesc haștagurile #innovation #socialimpact #equality #culture4all #diversity #accessToCulture #innovationMW #machines #technology #innovation #impactSocial #égalité #culturePourTous #diversité #innovationMW #machines #technologie #algorithmes #robots #réalitéAugmentée

14 iunie #creatorsMW #creatoriMW
În această zi creatorii de conținut se exprimă și muzeele vor juca rol de curatori virtuali prin crearea prin crearea playlist-uri și povești ale publicului.
Pentru a promova conținutul cultural pe rețelele de socializare se folosesc haștagurile #mesCréations #monNFT #créateursMW #mesVidéos #maMusique #monArt CRÉATEURS #mesChansons #mesRéels #mesPeintures #myCreations #myNFT #creatorsMW #myArt #myMusic #myArtWork #mySongs #myReels #myPaintings

15 iunie #freedomMW #libertateMW
Mai mult ca oricând se pune problema libertății noastre, precum ne demonstrează frecvent realitățile în care trăim (război, identitate). Astfel MNAM va explora în această zi spațiul online, cât și offline, interacționând cu publicul pentru a pune în lumină mai multe aspecte legate de această temă . Democratizarea artei prin interacțiune, având libertatea de expresie despre poziția Muzeului în societate. Muzeele nu sunt neutre. Și no pot rămâne neutre. Pentru a promova conținutul cultural pe rețelele de socializare se folosesc haștagurile #freedom #freedomOfSpeech #democracy #liberty #freedomOfInformation #freedomOfInformation #MuseumsAreNotNeutral #liberté #justice #démocratie #libertéDeLinformation #libertéDexpression #lesMuséesNeSontPasNeutres #MuzeeleNuSuntNeutre

16 iunie #sexualityMW #sexualitateMW
Modul în care este tratată sexualitatea pe internet este adesea problematică. Este momentul ca instituțiile de cultură să se sesizeze și să se expună public despre aceste conținuturi culturale și științifice, sexualitatea nu aparține industriei pornografice. Este la fel ocazia pentru artiști și creatori de conținut să publice postări pentru a construi stereotipuri despre artă.
Pentru a promova conținutul cultural pe rețelele de socializare se folosesc haștagurile #sexuality #MuseumAreNotNeutral #pleasure #gender #love #feelings #biologie #lesMuseesNeSontPasNeutres #genre #sentiments #sexualité #plaisir #sexualitéMW #genre #museumsAreNotNeutral #SEXUALITÉ #amour #sentiments

17 iunie #environmentMW #mediuMW

Iată o mare provocare a societății: viitorul planetei și epuizarea resurselor ce nu se mai regenerează. Punem în evidență implicarea instituțiilor de cultură în lupta împotriva încălzirii globale și distribuirea conținutului numeric/digital pentru a sensibiliza cât mai mult public despre acest subiect.
#
vendrediPourLeFutur #Terre #rechauffementClimatique #VendrediPourLeClimat #museumAreNotNeutral #futur #explorationSpatiale #climat #planet #FridaysForFuture #PlanetEarth #EspaceExploration #weather #museum4Climate

18 iunie #lifeLessonsMW #LectiiDeViataMW
Rețelele de socializare distribuie foarte des "fraze filosofice"destinate pentru a ghida oamenii în jungla vieții. Potrivit programului MuseumWeek, muzeele pot distribui lecții de viață inspirate de mari artiști, oameni de știință, gânditori, fraze, citate. Publicul este invitat să reacționeze și să publice propriile sale experiențe.
Pentru a promova conținutul cultural pe rețelele de socializare se folosesc haștagurile #quotes #inspiration #learning #motivation #maxims #proverbs #qualityOfLife #WisdomQuotes #citation #sagesse #proverbes #motivation #moralitate

19 iunie #DanceMW #dansMW
În ultima zi de Museum Week, explorăm tema dansului ca simbol al unei vieți reînoite: renașterea! Publicul/consumatorul de cultură este invitat să danseze în săli sau în online.
Pentru a promova conținutul cultural pe rețelele de socializare se folosesc haștagurile #dans #renastere #danselamuzeu #concursDans #dansechallenge #dansatori #instaDanse #dance #rebirth #danceInMuseum #danceLove
Museum Week este cea mai mare comunitate internațională a profesioniștilor ce activează în instituțiile de cultură, precum: muzee, galerii, arhive, bibliotexi, centre de studii științifice, ong de cultură, etc. Obiectivul acestui eveniment este de a avea un impact cât mai mare prin promovare pe rețelele de socializare evenimente online și offline despre cultura și impactul acesteia asupra societății prin inovație – comunicarea digitală, dematerializarea completă a culturii și accederea unui public tânăr, plin de speranță cu o conștiință în formare.
De ce Museum Week? – Instituțiile de cultură joacă un rol fundamental în procesul de constituire și formare a unei societăți mai rezistente și democratice. Acestea sunt catalizatori a unei societăți mai creative și mai implicate
Evenimentul de cultură se defășoară la nivel mondial, pe rețelele de socializare cu scopul de a promova cultura, vorbind despre activitatea muzeelor, galeriilor, operelor de artă, istorie, etc. Este primul eveniment global al culturii dematerializat, care s-a desfășurat până în prezent pe platforme digitale. Atât instituția de cultură, cât și vizitatorul poate posta pe rețele de socializare (facebook, instagram, youtube, twitter, etc) conținut cultural timp de 7 zile, folosind în dezbatere 7 teme globale, 7 haștaguri cu scopul de diversificare a consumatorului de cultură și de a accede orice grup social, în special tinerii cu venituri minime sau posibilități mai mici de informare și educare.
Evenimentul este deschis în peste 100 de țări, implicând peste 60 000 instituții de cultură. În Republica Moldova se defășoară pentru prima dată.

Acest eveniment se defășoară în colaborare cu organizația
Culture For Causes Network, Uniunea Artiștilor Plastici din Moldova și oameni de cultură, artiști. Proiectul este susținut de UNESCO.

Coordonator proiect Moldova, MNAM – Alla Tofan (Whatsapp)+373 78 97 35 85 și Museum Week – Benjamin Benita (Whatsapp) +33 7 83 26 84 14

Noutați dupa tema