Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Cetățenii moldoveni vor avea acces la servicii de comunicații electronice de calitate la tarife reduse

Cetățenii moldoveni vor avea acces la servicii de comunicații electronice de calitate la tarife reduse

Acest lucru este stipulat în proiectul de Lege privind comunicațiile electronice, adoptat de Parlamentul Republicii Moldova în lectura a doua, în scopul armonizării cadrului normativ național în domeniu cu legislația UE, stimulării dezvoltării acestui domeniu, implementării celor mai noi tehnologii, compatibilității serviciilor și securității rețelelor. Inițiativa legislativă a fost elaborată de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării și prevede transpunerea a 12 acte normative și regulamente europene în legislația Republicii Moldova. Potrivit autorilor, noile prevederi vor revoluționa sectorul comunicațiilor electronice, deoarece cadrul normativ actual este depășit. Modificările creează premisele necesare pentru includerea Republicii Moldova în zona de „roaming la tarifele naționale” (roam like at home). Prin urmare, cetățenii moldoveni care călătoresc vor plăti tarife de roaming „ca la ei acasă”. Și străinii care călătoresc în Moldova se vor bucura de aceleași avantaje. În același timp, documentul conține și alte prevederi menite să protejeze drepturile consumatorilor. Astfel, Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației va pune la dispoziția cetățenilor oferte comparative ale furnizorilor de servicii de comunicații electronice. Aceasta este o soluție tehnologică care va permite consumatorilor să compare ofertele de pe piață și să o aleagă pe cea mai avantajoasă. În același timp, înainte de semnarea unui contract, furnizorii vor fi obligați să furnizeze informații detaliate despre oferta lor într-o fișă sintetică care va fi anexată la contract. În acest fel, vor fi asigurate drepturile consumatorilor. Alte prevederi ale documentului se referă la disponibilitatea serviciilor de comunicații electronice. Astfel, Serviciul național unificat de apeluri de urgență 112 va realiza un serviciu de comunicare cuprinzător care va fi disponibil tuturor persoanelor, inclusiv celor cu deficiențe de auz și vorbire. În plus, serviciul 112 va putea utiliza geolocalizarea. Acest lucru va face posibilă localizarea rapidă a persoanelor care au nevoie de intervenția serviciilor de urgență. Amendamentele adoptate de Parlament se referă, de asemenea, la o calitate superioară a serviciilor de comunicații electronice. Acestea actualizează parametrii de calitate ai rețelelor. Proiectul de lege prevede, de asemenea, trecerea la un alt furnizor de servicii de internet, sub rezerva dreptului de a păstra numărul de telefon prevăzut în contract, scutirea de taxa pentru serviciul de portabilitate și rambursarea creditului neutilizat plătit în avans furnizorului. Documentul conține dispoziții care vizează dezvoltarea rețelei și încurajarea investițiilor suplimentare în rețelele de foarte mare capacitate, precum și asigurarea unei concurențe durabile în beneficiul consumatorilor. În consecință, furnizorii vor putea obține licențe pentru spectrul de frecvențe radio pentru banda largă fără fir pentru cel puțin 20 de ani, în special pentru comunicațiile 5G. În plus, aceștia vor putea atrage investiții pentru dezvoltarea infrastructurii de comunicații pentru rețele de foarte înaltă calitate. În prezent, în Moldova există 343 de entități autorizate cu dreptul de a furniza rețele și servicii electronice. Conform datelor statistice, ponderea veniturilor totale generate din furnizarea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice a constituit 326 milioane de euro, ceea ce reprezintă aproximativ 2,1% din PIB-ul național. Cele mai mari venituri au fost generate de operatorii de telefonie mobilă. Legea comunicațiilor electronice va intra în vigoare la 1 ianuarie 2026, cu excepția capitolului privind drepturile utilizatorului final, care va intra în vigoare la 24 de luni de la data publicării în Monitorul Oficial. // 10.04.2025 - InfoMarket.

Noutați dupa tema