Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Tarifele pentru serviciile poștale interne ale Poștei Moldovei au fost majorate în medie cu 46%, iar pentru serviciile poștale internațională - cu 9,7%.

Tarifele pentru serviciile poștale interne ale Poștei Moldovei au fost majorate în medie cu 46%, iar pentru serviciile poștale internațională - cu 9,7%.

Acest lucru rezultă din decizia luată de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), care a aprobat noile tarife pentru serviciile poștale universale prestate de Poșta Moldovei, în calitate de furnizor de servicii poștale universale. Potrivit ANRCETI, noile tarife pentru serviciile poștale universale, inclusiv poșta internă și internațională, au fost calculate de către Poșta Moldovei în conformitate cu metodologia în vigoare. La baza elaborării noilor tarife au stat datele financiar-contabile pentru anul 2022, colectate în baza contabilității separate pentru aceste servicii, verificate de o organizație de audit extern, care a confirmat lipsa deficiențelor care ar putea duce la denaturarea rapoartelor/informațiilor întocmite de "Poșta Moldovei". O analiză detaliată a situațiilor privind cheltuielile, veniturile și capitalul angajat pentru anul 2022 a arătat că veniturile "Poșta Moldovei" nu acoperă costurile serviciilor din cadrul serviciului poștal universal, ceea ce necesită o modificare a tarifelor pentru a asigura continuitatea serviciilor poștale universale. Noile tarife aprobate vor intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data anunțului făcut de Poșta Moldovei și vor fi unificate pentru întreg teritoriul Republicii Moldova. Potrivit ANRCETI, tarifele pentru trimiterile poștale interne vor crește în medie cu 46%, iar cele pentru trimiterile poștale internaționale vor crește în medie cu 9,7%. Potrivit autorității de reglementare, majoritatea consumatorilor de servicii poștale universale sunt persoane juridice, în condițiile în care populația migrează spre soluții alternative de comunicare oferite de tehnologiile moderne, existând o tendință continuă de descreștere în acest domeniu de servicii datorită introducerii soluțiilor de comunicare digitală. Ponderea corespondenței poștale de la populație în volumul total al corespondenței expediate este de aproximativ 17%. Prin urmare, populația nu va fi afectată în mod semnificativ de o creștere a tarifelor poștale. În ceea ce privește impactul asupra agenților economici, serviciile poștale nu reprezintă o parte atât de mare din cheltuielile acestora. Cu toate acestea, agenții economici care trimit volume mari de servicii poștale pot beneficia de tarife speciale. Pentru agențiile guvernamentale, există servicii poștale alternative de expediere a trimiterilor poștale, cum ar fi serviciile electronice, inclusiv cele care utilizează semnătura digitală electronică. // 14.03.2024 – InfoMarket

Noutați dupa tema