
În Moldova, volumul vânzărilor de servicii TV cu plată, în primul trimestru al anului 2021, a crescut, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, cu 3,1% și a ajuns la aproximativ 47 de milioane de lei.
Datele Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologiilor Informaționale, menționând că creșterea veniturilor din vânzarea serviciilor de televiziune cu plată s-a datorat creșterii vânzărilor furnizorilor de rețele TV IP. Volumul acestor vânzări în ianuarie-martie 2021, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, a crescut cu 13,6% și s-a ridicat la 34,8 milioane de lei. În același timp, vânzările furnizorilor de servicii de televiziune cu plată prin intermediul rețelelor de cablu coaxial au scăzut cu 18,4% - la 12,2 milioane de lei. În urma acestei dinamici, venitul mediu lunar pe abonat (ARPU) al serviciilor de televiziune cu plată în primul trimestru al anului 2021 a scăzut cu 2,8% și s-a ridicat la 43,3 lei. Potrivit estimărilor ANRCETI, la sfârșitul primului trimestru al acestui an, cei mai mari furnizori de servicii TV cu plată ocupau următoarele cote de piață din punct de vedere al veniturilor: Moldtelecom - 35,1%, TV BOX - 34,8%, Orange Moldova - 5,6%. Cota de piață agregată a altor furnizori a fost de 24,5%. // 24.06.2021 - InfoMarket.