Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Serviciul vamal studiază posibilitatea extinderii sistemului digital BQS la punctele vamale din Leușeni, Giurgiulești și Otaci

Serviciul vamal studiază posibilitatea extinderii sistemului digital BQS la punctele vamale din Leușeni, Giurgiulești și Otaci

Potrivit serviciului de presă al instituției, în jumătate de an de testare a sistemului digital BQS, 3,6 mii de camioane au trecut frontiera de stat a Moldovei cu rezervare prealabilă. Aceste vehicule au fost înregistrate în prealabil în sistemul BQS (Border Queuing System), care este testat la punctul vamal din Costești. Printre acestea se numără 1.413 camioane aparținând companiilor cu statut AEO, 1.279 camioane fără încărcătură, 736 cu încărcătură și 166 care efectuau transporturi internaționale de tranzit. Serviciul vamal menționează că aceste cifre demonstrează interesul transportatorilor pentru soluții moderne care reduc timpul de așteptare la frontieră. „Rezultatele obținute confirmă că digitalizarea proceselor vamale aduce beneficii reale operatorilor economici. BQS înseamnă economie de timp, predictibilitate și siguranță pentru transportatori, precum și un flux mai organizat al mărfurilor la frontieră”, a subliniat directorul Serviciului Vamal, Alexandru Iacub. În prezent, serviciul vamal studiază posibilitatea extinderii sistemului la punctele vamale Leuşeni, Giurgiuleşti-1 şi Otaci, pentru a asigura transportatorilor un acces mai larg la avantajele BQS şi pentru a spori eficienţa trecerii frontierelor pe principalele coridoare de transport. Reamintim că sistemul BQS este disponibil online, atât de pe computer (https://bqs.customs.gov.md), cât și prin intermediul unei aplicații mobile, disponibilă în App Store și Google Play. Transportatorii care trec frontiera cu marfă trebuie să selecteze punctul vamal, data și ora dorite, să completeze informațiile despre transport și declarația vamală, apoi să confirme rezervarea. Pentru camioanele fără marfă, procesul este și mai rapid: acestea trebuie să selecteze punctul vamal, data și ora dorite, să completeze informațiile despre transport și să confirme rezervarea. Se merită de remarcat faptul că serviciul vamal a lansat BQS la punctul vamal Costești pe 30 ianuarie 2025, iar acum sistemul funcționează în regim pilot și, pe baza rezultatelor obținute, se planifică extinderea treptată a utilizării sale la toate punctele vamale. BQS este conectat la infrastructura punctelor vamale de frontieră și include echipamente electronice - monitoare informative, bariere automate și echipamente pentru citirea plăcuțelor de înmatriculare, pentru gestionarea eficientă a traficului. BQS a fost dezvoltat cu sprijinul USAID în Moldova, în cadrul Programului de Reforme Instituționale și Structurale în Moldova (MISRA). // 08.08.2025 – InfoMarket.

Noutați dupa tema