Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Cifra de afaceri a 10 proprietari ai celor mai mari lanțuri de retail din Republica Moldova a constituit, în 2024, 1,5 miliarde de euro (aproape 31 de miliarde de lei), cu 23,4% mai mult decât în anul precedent

Cifra de afaceri a 10 proprietari ai celor mai mari lanțuri de retail din Republica Moldova a constituit, în 2024, 1,5 miliarde de euro (aproape 31 de miliarde de lei), cu 23,4% mai mult decât în anul precedent

Datele au fost prezentate de Maria Hurduc, directorul general al platformei românești de cercetare Modern Buyer, în cadrul forumului Retail & FMCG Market in Moldova, care a prezentat „Harta Retailului Modern în Moldova-2025”. Potrivit cercetării, Drăgan Grup rămâne lider de piață: veniturile sale din vânzări s-au ridicat la 11,6 miliarde de lei - cu 20,1% mai mult decât în 2023. Lanțurile de retail ale Grupului Imensitate ocupă locul al doilea, cu venituri din vânzări de 4,78 miliarde de lei (+51,3%), în timp ce 47th Parallel ocupă locul al treilea, cu 3,9 miliarde de lei (+55,2%). În top 10 se mai află Metro Cash&Carry cu 3,2 miliarde lei (+3,1%), Kaufland cu 3,03 miliarde lei (+13%), Rogob - cu 1,38 miliarde lei (+12,2%), Family Market - 0,8 miliarde lei (+7,8%), Pegas - 0,69 miliarde lei (+10,6%), Fourchette - 0,56 miliarde lei (-4%), Merci Gastronome - 0,2 miliarde lei (+64,8%). Maria Hurduc a spus că sectorul a obținut acești indicatori ținând cont de creșterea inflației cu aproape 7%. În medie, anul trecut, prețurile la produsele alimentare au crescut cu 7,17%, cele mai mari majorări fiind atestate la prețurile la fructe (+29,1%) și legume (+25,3%). Prețurile pentru produsele nealimentare au crescut cu 4,55%. Potrivit studiului, retailul moldovenesc la începutul anului 2025 era reprezentat de 32 de denumiri de lanțuri de magazine cu 940 de puncte de vânzare, dintre care 521 în Chișinău și 43 în Bălți. Potrivit hărții prezentate, în retailul alimentar cel mai mare brand este Linella - 122 de locații. Printre cele 10 lanțuri principale se mai numără: Local Discounter - 90, Rogob - 65, Family Market - 41, Super Linella - 36, Fidesco - 31, Cip Market - 29, Merci Gastronome - 25, Express Linella - 22, Nr.1 - 18. Aceste mărci reprezintă mai mult de 50% din totalul lanțurilor de magazine din Moldova. Potrivit cercetării Modern Buyer, în perioada februarie 2024 - februarie 2025, în Moldova au fost deschise 142 de magazine noi ale 15 lanțuri. De exemplu, Drăgan Grup dezvoltă un nou lanț, Cip Market, din aprilie 2024, având deja deschise 29 de puncte de vânzare, fără a lua în calcul dezvoltarea lanțului Linella existent deja și a lanțului Fidesco care a fost preluat. Imensitate a deschis anul trecut 3 magazine PRIMUL Discounter și 2 magazine Foxi și a extins lanțul LOCAL Discounter. Lanțul Merci Gastronome s-a extins cu 9 magazine, Nr. 1 și-a deschis cel mai mare magazin în Forum Centre, iar lanțul Rogob a deschis 6 noi puncte de vânzare. Harta comerțului cu amănuntul a fost prezentată pe 3 aprilie în cadrul conferinței Retail, Distribution&FMGG Market, cel mai important eveniment B2B pentru comercianții cu amănuntul, producătorii de produse alimentare, băuturi și nealimentare, distribuitori și alte companii din lanțul logistic din Moldova. // 03.04.2025 - InfoMarket.

Noutați dupa tema