
În 2023, volumul pieței comerțului online din Republica Moldova a constituit aproximativ 357 milioane de euro, în creștere cu 31% față de 2021 și cu peste 15% față de 2022.
Aceste rezultate ale studiului pieței comerțului electronic din Republica Moldova au fost prezentate în cadrul conferinței GPeC, desfășurată săptămâna trecută la Chișinău. Autorii studiului au raportat că numărul participanților la comerțul electronic în Moldova s-a dublat, ajungând la 1.200, în timp ce numărul cumpărătorilor a crescut cu 2%, depășind 327.000 de persoane. Cea mai mare parte a comerțului electronic din Moldova este concentrată în Chișinău. De menționat că la conferința GPEC privind comerțul electronic și marketingul digital, care a avut loc la Chișinău pentru al doilea an consecutiv, au participat circa 300 de antreprenori din întreaga țară. Vorbitorii au fost reprezentanții a 15 companii și branduri cunoscute: Google, Emag, Hive5, Naratix.ai și alții. Experți internaționali și locali în domeniul ecommerce și digital-marketing au vorbit despre avantajele comerțului electronic, provocările și cheile succesului în comerțul electronic, strategii și promovare în spațiul digital, au prezentat diverse cazuri și modalități de rezolvare a acestora. De asemenea, în cadrul networking-ului, participanții au aflat despre secretele promovării în e-commerce, particularitățile piețelor europene, instrumente de plată inovatoare, optimizare SEO etc. Evenimentul a fost organizat de GPEC România în parteneriat cu AmCham Moldova, Alianța Întreprinderilor Mici și Mijlocii din Moldova (AIM) și proiectul "Future Technologies in Moldova" (FTA), finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie. // 24.06.2024 - InfoMarket.