Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

O nouă licitație pentru închirierea spațiilor comerciale din zona Duty Free a Aeroportului Chișinău va fi organizată după ce vor fi modificate condițiile de participare pentru a atrage mai multe companii internaționale de renume.

O nouă licitație pentru închirierea spațiilor comerciale din zona Duty Free a Aeroportului Chișinău va fi organizată după ce vor fi modificate condițiile de participare pentru a atrage mai multe companii internaționale de renume.

Potrivit Agenției Proprietății Publice, deoarece la ultima etapă a licitației precedente doar o singură companie a depus documente, se propune organizarea unei noi licitații cu modificarea condițiilor acesteia. În special, Agenția pentru Proprietatea Publică va recomanda administrației aeroportului să studieze fezabilitatea ajustării termenilor de referință: să includă explicații suplimentare și mai detaliate ale criteriilor, care să nu lase loc de interpretări; să reducă numărul de aeroporturi în care ofertanții trebuie să își demonstreze activitatea (se recomandă reducerea acestora de la 10 la 7); să împartă licitația în 2 loturi separate pe domenii: un lot pentru Travel Retail (magazine) și celălalt pentru Food and Beverages (restaurante). De asemenea, se va propune extinderea perioadei de închiriere a spațiilor de la 3 la 5 ani pentru compania câștigătoare. Agenția pentru Proprietatea Publică subliniază că termenul inițial de 3 ani stipulat în termenii de referință se bazează pe prevederile legale existente. Pentru a exclude limitarea actuală a termenului maxim de 3 ani a contractului de arendă a spațiilor aeroportuare, Agenția Proprietății Publice se va adresa Parlamentului cu propuneri de modificare a legii, prin includerea Aeroportului Chișinău în lista bunurilor care nu pot fi privatizate. Această modificare garantează, de asemenea, că aeroportul va rămâne proprietate de stat și în viitor. Data de începere a noii licitații va fi calculată de la data modificării legislației privind bunurile neprivatizabile. După cum s-a raportat anterior, doar 2 companii - LeBridge și Lagardere - au aplicat la prima licitație anunțată anterior pentru închirierea spațiilor comerciale pentru catering și comerț specializat pentru zona sterilă, zona Duty Free din incinta aeroportului Chișinău. Agenția Proprietății Publice și aeroportul au informat că, din cauza lipsei unei concurențe suficiente, precum și a unor deficiențe în procesul de organizare a licitației, s-a decis organizarea unei noi licitații. Totodată, între 11 și 25 martie, Lagardere Travel Retail a fost singura companie care a depus un dosar pentru a participa la noua licitație. Prin urmare, comisia de licitație a decis să prelungească termenul de acceptare a ofertelor până la 15 aprilie. S-a precizat că, în cazul în care, la finalul termenului prelungit, va fi depus un singur dosar, organizatorul licitației va considera procedura respectivă încheiată. Ulterior, Aeroportul Chișinău a comunicat că termenul de depunere a ofertelor de participare la licitație a expirat la 15 aprilie și a fost recepționată doar 1 ofertă din partea companiei Lagardere Travel Retail. Comisia de Licitație a examinat dosarul acesteia, iar în urma examinării materialelor prezentate privind condițiile de calificare, membrii Comisiei de Licitație au constatat că compania Lagardere Travel Retail nu a prezentat toate documentele justificative pentru a trece la etapa finală. Astfel, licitația pentru închirierea de bunuri nefolosite pentru activitățile de Travel Retail & Food and Beverages a fost oprită. // 03.05.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema