
Combinatul de Vinuri Cricova înregistrează în primele șase luni o cifră de afaceri cu 25% mai mare decât anul trecut
Potrivit Agenției Proprietății Publice, În primele șase luni ale anului, Combinatul de Vinuri Cricova înregistrează o creștere a cifrei de afaceri cu 25% mai mare față de aceeași perioadă a anului 2021. În anul în care întreprinderea marchează 70 de ani de activitate, directorul interimar al Combinatului de Vinuri Cricova, Sorin Maslo, spune că este antrenat în reducerea cheltuielilor pentru energie, creșterea gamei de produse, inclusiv prin cultivarea strugurilor bio, și modernizarea liniilor de îmbuteliere. În ultimul timp, întreprinderea s-a reorientat pe alte piețe, a spus Sorin Maslo: „Ca rezultat al participării la ProWein, cea mai prestigioasă expoziție de vinuri din Dusseldorf, Germania, a fost negocierea și semnarea a două contracte de livrare a vinurilor în Germania şi Benelux. S-a diversificat mult geografia exporturilor. Au crescut cel mai mult livrările spre Turcia, Statele Unite, China și România”. Cu ajutorul unei subvenții acordate de Agenție de Intervenții și Plăți pentru Agricultură, Combinatului de Vinuri Cricova a instalat un parc fotovoltaic care va furniza anual minim 140 kWh, ce va duce în final la reducerea în jumătate a facturii pentru curentul electric utilizat. De asemenea, a fost instalată o stație meteorologică în plantația din oraşul Cricova care va contribui semnificativ la creșterea producției vitivinicole. În același context, managerul Combinatului de Vinuri Cricova a spus că a semnat un acord cu Institutul de Horticultură, cu ajutorul căruia se dorește dezvoltarea unor soiuri noi de viță de vie de origine autohtonă, rezistente și de calitate înaltă. În lipsa unui plan de afaceri și a unei analize operaționale la întreprindere, Agenția Proprietății Publice a insistat să fie adoptat un cod de guvernanță corporativă, o evaluare a eficienței organizaționale. Rezultatul final va consta în aprobarea unui business-plan pentru o perioadă de 3-5 ani. Anterior s-a anunțat că profitul net al fabricii în 2020 a fost de 3,47 milioane de lei, în scădere de 6,5 ori față de anul precedent. Volumul vânzărilor în 2020 a scăzut cu 18,9% - de la 298,58 milioane de lei la 242,09 milioane de lei. În 2020, crama a produs 288 de mii de decalitri (dal) de vinuri liniștite îmbuteliate și 4 milioane 900 de mii de sticle de vinuri spumante, dintre care 317 mii de sticle de vinuri spumante clasice. Din totalul vânzărilor în valoare de 242,09 milioane de lei, circa 51% din producție este vândută în Moldova, iar 49% este exportată. Investițiile în 2020 la Cricova SA s-au ridicat la 10,4 milioane de lei, dintre care 7,6 milioane de lei au fost utilizate pentru întreținerea și extinderea podgoriilor, iar 2,8 milioane de lei - pentru echipamente de producție. Capitalul statutar al SA Cricova este de 182,56 milioane de lei. Compania este deținută în proporție de 100% de stat. Combinatul Cricova a fost fondată în 1952 și este singura companie din Moldova care produce vinuri spumante prin metoda clasică de champagnizare. Fabrica produce, de asemenea, o gamă largă de vinuri obișnuite și de colecție de bună calitate. //20.07.2022 - InfoMarket.