Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Volumul exporturilor moldovenești în perioada ianuarie-mai 2021 a constituit 1 miliard 104,7 milioane dolari, în creștere cu 12,7% față de aceeași perioadă din 2020.

Volumul exporturilor moldovenești în perioada ianuarie-mai 2021 a constituit 1 miliard 104,7 milioane dolari, în creștere cu 12,7% față de aceeași perioadă din 2020.

Potrivit informațiilor obținute de agenția InfoMarket de la Biroul Național de Statistică, exportul de bunuri autohtone în primele 5 luni ale anului 2021 a constituit 817,3 milioane de dolari (74% din total), o creștere de 7,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. În același timp, reexportul mărfurilor în ianuarie-mai 2021 s-a ridicat la 287,4 milioane de dolari (26% din total), ceea ce reprezintă cu 30,8% mai mult față de aceeași perioadă din 2020. Totodată, reexportul de bunuri după prelucrare (îmbrăcăminte, încălțăminte, piese de încălțăminte, fotolii, cabluri electrice și cabluri, alte produse pentru industria auto, nuci decojite, scaune și alt mobilier, valize, textile, jucării etc.) a reprezentat 17,6% din totalul exporturilor, în timp ce reexportul clasic de mărfuri străine (medicamente, țigări, distilate, whisky, gin, vodcă, lichioruri, bere, combustibil, textile, tricotaje, uleiuri esențiale, parfumuri și produse cosmetice, vehicule, mobilier etc.) reprezintă 8,4 % din volumul total. Potrivit BNS, pentru exportul de mărfuri în perioada specificată, transportul rutier a fost cel mai des utilizat - în 92,7% din cazuri, urmat de transportul maritim - 5,4%, aerian - 1,1%, feroviar - 0,7%, prin poștă - 0,1%. În total, exporturile moldovenești către țările UE în lunile ianuarie-mai 2021, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, au crescut cu 16,5% - până la 720,4 milioane de dolari, către țările CSI au crescut cu 7,3% - până la 173,4 milioane de dolari, iar în alte țări au crescut cu 5,1% - la 210,9 milioane dolari. Ponderea țărilor UE în volumul total al exporturilor moldovenești pentru perioada specificată a crescut de la 63,06% la 65,21%, iar cea a țărilor CSI a scăzut de la 16,48% la 15,69% , în timp ce ponderea altor țări a scăzut de la 20,47% la 19,09%. Potrivit Biroului Național de Statistică, timp de 5 luni ale anului 2021, principalele țări de destinație pentru exporturile moldovenești au fost: România (27,8% din totalul exporturilor moldovenești), Germania (10,4%), Rusia (9,5%), Turcia (9,1%), Italia (7%), Polonia (3,9 %), Republica Cehă (3,1%), Ucraina (2,8%), Belarus (2,4%), Marea Britanie (1,8%), Spania (1,6%), Țările de Jos, Ungaria și Portugalia (1,5% fiecare), Elveția, Franța și Bulgaria (1,3% fiecare), Grecia (1,1%). În același timp, în ianuarie-mai 2021, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2020, Moldova a crescut exporturile către România (+27,4%), Germania (+35,5%), Turcia (+42,2%), Ungaria (de 2,6 ori) , Ucraina (+33,3%), Portugalia (de 1,8 ori), Belgia (de 2,1 ori), Marea Britanie (+30%), Liban (+46,1%), Rusia (+2,7%), Polonia (+6,5%), Libia (de 131,7 ori), Egipt (de 23,1 ori), Olanda (+11,7%), Uzbekistan (de 2,2 ori), Israel (de 1,7 ori), Canada (de 1,6 ori), Republica Cehă (+3,9%), Slovacia (+29%) , China (+26,7%), SUA (+9,3%), Nigeria (de 2,4 ori), Macedonia de Nord (de 1,9 ori), Georgia (+6%). În același timp, în perioada specificată, Moldova a redus exporturile către Elveția (-60,5%), Grecia (-37%), Italia (-7,6%), Indonezia (-87,1%), Cipru (-52%), Spania (-11,8%), Bulgaria (-12,8%), Estonia (-59,6%), Franța (-9,8%), Belarus (-4,4%), Iordania (-78,8%), Arabia Saudită (-42,9%), Africa de Sud (-64,3%), Taiwan (-81,7%), Irak (-17%), Maroc (-84%). În primele cinci luni din 2021, aproximativ 91% din totalul exporturilor moldovenești au revenit pe șase grupe de produse: mașini și echipamente pentru transport (26%); diverse produse industriale (21,5%); produse alimentare și animale vii (17,4%); materii prime nealimentare (10,4%); produse industriale (8,2%), băuturi și produse din tutun (7,5%). // 15.07.2021 – InfoMarket.

Noutați dupa tema