Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Dubai face primul pas spre adoptarea taxiurilor zburătoare, inclusiv pentru călătorii ce sosesc la cel mai mare aeroport internațional din lume

Dubai face primul pas spre adoptarea taxiurilor zburătoare, inclusiv pentru călătorii ce sosesc la cel mai mare aeroport internațional din lume

Navetiștii și călătorii din Dubai ar putea avea în curând o nouă modalitate de a evita traficul: taxiurile aeriene. Compania Joby Aviation a realizat primul zbor de test al taxiului său aerian complet electric în emirat, un moment de referință în eforturile orașului de a integra transportul aerian în rețelele de mobilitate existente, posibil chiar de anul viitor, relatează marți agenția Reuters.

Joby speră ca taxiurile sale aeriene să reducă presiunea asupra transportului terestru existent și să le ofere călătorilor o alternativă mai rapidă, în condițiile în care Dubaiul se confruntă cu o congestie rutieră tot mai mare.

„Vrem să schimbăm modul în care oamenii fac naveta”, a declarat Anthony Khoury, directorul general al Joby pentru EAU.

Compania estimează că o călătorie de la principalul aeroport al Dubaiului, DXB, până pe insula Palm Jumeirah va dura la bordul taxiulurilor sale aeriene aproximativ 12 minute. Același drum durează 45 de minute cu mașina. DXB, Aeroportul Internațional Dubai, este cel mai mare aeroport din lume raportat la numărul de călători internaționali care îl tranzitează anual.

Deși ambiția pe termen lung a Joby este ca taxiurile sale aeriene să devină „accesibile pentru toată lumea”, Khoury recunoaște că, la început, prețurile vor fi probabil orientate către călătorii cu venituri mai ridicate. „Ca în cazul oricărei tehnologii noi, primele faze vor fi puțin mai premium”, spune acesta.

Zborul demonstrativ a avut loc luni, într-o zonă izolată de deșert, la sud-est de centrul Dubaiului, și a fost conceput pentru a simula o călătorie tipică cu un taxi aerian.
Taxiul aerian testat în Dubai poate ajunge la viteze de peste 300 kilometri pe oră
În cadrul unei ceremonii la care au participat oficiali guvernamentali de rang înalt, directori din domeniul transporturilor și reprezentanți ai companiei, aeronava experimentală a realizat o decolare verticală, a zburat câțiva kilometri, apoi a revenit pentru o aterizare verticală.

Taxiul aerian Joby, aeronava emblematică de tip eVTOL („electric Vertical Take-Off and Landing”) dezvoltată de compania californiană, poate parcurge distanțe de până la 160 de kilometri, cu viteze care pot ajunge la 320 km/h.

Complet electric, cu emisii operaționale zero, taxiul aerian Joby este conceput să fie atât ecologic, cât și suficient de silențios pentru a putea fi utilizat comercial în zonele urbane dense.

„Va zbura prin oraș, lângă zone rezidențiale, și sperăm ca oamenii din apropiere să nu-l observe”, a spus Khoury.

Taxiurile aeriene sunt prezentate ca o soluție pentru viitor
Deși aeronavele eVTOL precum cea a Joby sunt prezentate drept viitorul mobilității aeriene urbane, industria se confruntă încă cu obstacole majore – inclusiv obținerea aprobărilor de reglementare și dezvoltarea unei infrastructuri suficiente de vertiporturi (zone de decolare și aterizare verticale).

În luna aprilie, banca Morgan Stanley a redus ținta de preț pentru acțiunile Joby de la 10 dolari la 7 dolari, semnalând riscuri legate de implementarea pe termen scurt și probleme mai ample din industria aerospațială, cum ar fi taxele vamale și dificultățile din lanțul de aprovizionare. În prezent, acțiunile Joby se tranzacționează la 10,55 dolari.

La începutul anului 2024, Joby a semnat un contract cu Autoritatea pentru Drumuri și Transport din Dubai, care acordă companiei drepturi exclusive de a opera taxiuri aeriene în oraș pentru următorii șase ani.

Compania intenționează să inaugureze serviciul comercial de taxiuri aeriene al emiratului în 2026, cu patru vertiporturi inițiale situate la Aeroportul Internațional Dubai, la Palm Jumeirah, în centrul orașului Dubai și la Dubai Marina.

„În aviație, nu vezi transformări de asemenea amploare”, a declarat Didier Papadopoulos, președintele diviziei de Producție de Echipamente Originale a Joby.

„Din când în când, ai parte de o evoluție accelerată spre viitor. Ceea ce vedeți aici este cu adevărat captivant și sunt nerăbdător ca voi să experimentați acest lucru la un moment dat în viitor”, a mai spus acesta.

hotnews.ro

Noutați dupa tema