Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

China a anunțat un nou record feroviar obținut cu un prototip de tren Maglev

China a anunțat un nou record feroviar obținut cu un prototip de tren Maglev

China testează de câteva decenii trenuri Maglev și acum a anunțat un nou record de viteză reușit cu un prototip de Maglev ce a atins 650 km/h, anunță publicația chineză CGTN. Chinezii ar vrea să construiască vehicule care să poată rula cu 1.000 km/h, însă multe obstacole tehnice mai sunt de depășit.

În prezent, cel mai rapid tren de pasageri din lume atinge 431 km/h însă rulează doar câteva minute cu peste 400 km/h, fiind vorba despre un tren Maglev, la Shanghai. Aceste trenuri nu au contact direct cu șina, forțele de frecare fiind reduse, putând fi atinse astfel aceste viteze uluitoare.
Trenurile avansează datorită unor câmpuri magnetice puternice, dar costurile de implementare sunt foarte mari. Trenurile „levitează” la câțiva centimetri de sol. Costurile de construcție ating câteva zeci de milioane de dolari/km și chiar pot trece de 100 milioane/km, sume enorme la care foarte puține țări s-ar „înhăma”.

Primul prototip de Maglev care a depășit viteza de 600 km/h a fost unul japonez, în 2015, iar China a atins „borna” în 2020.

Inginerii de la Laboratorul Donghu, situat în provincia Hubei au reușit să accelereze un vehicul de testare de 1,1 tone greutate, până la o viteză de 650 km/h, pe o pistă de test de numai 1 km lungime, scrie CGTN.

Realizarea a fost posibilă și datorită acestei piste experimentale scurte, dezvoltată integral în cadrul laboratorului din Hubei

Testele convenționale cu trenuri de mare viteză necesită trasee de 30–40 km, dar la Maglev este nevoie de mult mai puțin, date fiind accelerația extraordinară și capacitatea de a frâna.

Se extinde însă pista de test și se construiește o platformă, astfel încât prototipul să poată atinge în 2026 viteze de 800 km/h. Lucrările ar trebui să fie gata la final de an.

Pe lângă performanța de accelerare, tehnologia permite și o decelerare completă până la 0 km/h în numai 200 de metri. Controlul precis al accelerației și al frânării face din această pistă un element esențial pentru dezvoltarea trenurilor de mare viteză și crearea altor tehnologii de transport avansate.

hotnews.ro

Noutați dupa tema