Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Un fenomen neașteptat ia amploare: Tricoul de fotbal cu mirosul de efort

Un fenomen neașteptat ia amploare: Tricoul de fotbal cu mirosul de efort

Un fenomen neașteptat ia amploare în industria modei și colecționării. Tricourile clasice de fotbal, în special cele purtate în meciuri oficiale, au devenit obiecte de cult.

Companii precum MatchWornShirt vând tricouri autentice purtate de jucători celebri, cum ar fi cel al lui Cole Palmer, adjudecat pentru 34.000 de lire sterline. Pentru a păstra autenticitatea, tricourile sunt sterilizate cu lumină UV, dar mirosul de efort și amintirile de meci rămân intacte, conform The Guardian.

Frații Tijmen și Bob Zonderwijk au renunțat la carierele juridice pentru a fonda MatchWornShirt, o afacere care le permite să recupereze tricouri direct din vestiarele jucătorilor, arată G4Media. Experiențele lor variază de la recuperarea directă de pe teren până la livrarea personală către clienți pasionați, unii dintre ei dispuși să sacrifice vacanțe pentru a achiziționa un tricou preferat. Astăzi, MatchWornShirt colaborează cu peste 300 de cluburi și expediază produse în întreaga lume, cu Marea Britanie, SUA și China în topul clienților. De asemenea, și alte companii, precum Classic Football Shirts, prosperă: această firmă specializată în tricouri vintage a înregistrat o creștere de 25% și este susținută de fonduri de investiții americane.

Tricourile de fotbal au depășit granițele stadionului și au devenit piese esențiale de streetwear. Artiste precum Dua Lipa sau trupe ca Fontaines DC le poartă în apariții publice, iar editorii culturali remarcă faptul că un tricou poate comunica opinii despre societate, politică și stil de viață, nu doar despre echipe favorite. Potrivit lui Matt O’Connor-Simpson de la revista Mundial, tricourile devin mai valoroase când se îndepărtează de originea lor geografică sau temporală. De exemplu, tricourile braziliene sunt extrem de populare în Europa, chiar dacă purtătorii nu cunosc în detaliu istoria cluburilor respective, atracția este adesea estetică. Pentru colecționari, un tricou e adesea o ancoră în amintiri, nu doar din tribune, ci și din fața televizorului. Cererea rămâne constantă chiar și pentru echipe obscure, iar autentificarea devine tot mai importantă. MatchWornShirt folosește cipuri digitale și platforme online pentru a garanta proveniența produselor, în timp ce Score Draw reinterpretează retro kituri oficiale fără logo-uri comerciale.

Industria tricourilor de fotbal se extinde rapid, cu lansări comerciale precum cele ale UEFA sau deschiderea de magazine în Miami și New York. Totuși, unii analiști avertizează că intrarea masivă a brandurilor neavizate poate dilua esența subculturii. Chiar dacă popularitatea tricoului va fluctua, mișcarea este suficient de consolidată încât să supraviețuiască oricărei mode trecătoare.

profit.ro

Noutați dupa tema