Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Octombrie, a.2025Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Un retailer polonez de modă cu preţuri mici a ajuns aproape pe nesimţite între cei mai extinşi jucători din piaţă, având 200 de magazine în România. Şi expansiunea continuă

Un retailer polonez de modă cu preţuri mici a ajuns aproape pe nesimţite între cei mai extinşi jucători din piaţă, având 200 de magazine în România. Şi expansiunea continuă

Grupul polonez de modă LPP, ce deţine în portofoliu cinci branduri – Reserved, Mohito, Cropp, House şi Sinsay – apasă pedala de acceleraţie când vine vorba de expansiune, după ce a ajuns la circa 300 de unităţi în România sub toate mărcile. Dintre acestea, 200 de magazine sunt Sinsay, un brand de tip discount pe care polonezii au început să parieze în ultimii ani, într-o perioadă în care consumatorii au pus tot mai mult accent pe preţ. Şi pe viitor, pariul va fi tot Sinsay. Ţinând cont de dezvoltarea din retail, grupul investeşte şi în logistică, urmând să deschidă un centru nou de distribuţie în România, în apropiere de Bucureşti, de unde va deservi iniţial magazinele din România, Bulgaria şi Grecia, pentru ca ulterior să fie adăugate pe listă şi alte ţări. Inaugurarea vine după ce un alt depozit deja existent a ars în vara lui 2025, şi astfel polonezii au fost nevoiţi să restabilească fluxurile de distribuţie. „Investiţiile noastre în depozite sunt strâns corelate cu planurile de dezvoltare ale Grupului LPP. După dezafectarea primei noastre unităţi externe de acest tip, asigurarea continuităţii operaţionale în Europa de Sud-Est a devenit o prioritate. Datorită agilităţii operaţionale şi capacităţii de a transfera temporar procesele către alte depozite din Europa, am putut menţine aprovizionarea constantă a sute de magazine din regiune şi a depozitelor de e-commerce. Totuşi, având în vedere stabilitatea şi eficienţa pe termen lung a reţelei noastre de distribuţie, redeschiderea facilităţii din România a devenit o necesitate. Noul centru nu doar va îmbunătăţi serviciile pentru pieţele locale, ci va fi şi un element-cheie al planului ambiţios de expansiune al Sinsay în regiune”, spune Sebastian Sołtys, preşedintele LPP Logistics, care nu oferă însă cifre legate de acest brand. Anunţul vine la câteva zile după ce LPP a deschis lângă Bucureşti un depozit e-commerce automatizat, cu o suprafaţă de 65.000 mp. Suprafaţa depozitului şi flota de aproape 1.100 de roboţi permite procesarea a peste 80.000 de comenzi pe zi, e vorba de comenzi online din România, Bulgaria, Serbia, Bosnia şi Herţegovina, Grecia, Ungaria. De altfel, noul depozit ce se află în CTPark Bucharest West şi măsoară 60.000 mp se află în imediata proximitate a celuilalt centru logistic. Contractul de închiriere e semnat pe 11 ani. Prima parte a centrului va fi pusă în funcţiune la finalul primului trimestru din 2026, iar livrările către magazinele fizice vor începe în luna iunie. Noul centru de distribuţie din CTPark Bucharest West va fi a zecea unitate din întregul portofoliu LPP Logistics. Grupul e prezent în România din 2007, iar treptat şi-a adus pe plan local toate brandurile. Iniţial, expansiunea a fost mai lentă, pentru ca în ultimii ani să fie apăsată pedala acceleraţiei până la podea. Spre exemplu, borna de 50 de magazine a fost atinsă abia în 2019. Acum sunt aproape 300, cele mai multe Sinsay. Expansiunea alertă a făcut ca LPP să ajungă unul dintre cele mai mari grupuri de modă, din România, cu afaceri de 2 mld. lei anul trecut, plus 27%. zf.ro

Noutați dupa tema