Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

China își avertizează producătorii de mașini electrice să oprească războaiele prețurilor care au alarmat inclusiv UE

China își avertizează producătorii de mașini electrice să oprească războaiele prețurilor care au alarmat inclusiv UE

China își îndeamnă producătorii de vehicule electrice să oprească reducerea prețurilor și să limiteze producția, pe fondul temerilor că deflația (scăderea generalizată a prețurilor) persistentă pune în pericol creșterea economică a țării, relatează The Guardian.

În ultimele luni, oficialii chinezi au vorbit în mod repetat despre necesitatea de a combate „involuția” în sectoarele afectate de supracapacitate, precum cel al vehiculelor electrice. Referința este la fenomenul de a investi tot mai mult efort și bani pentru randamente din ce în ce mai mici.
Președintele Xi Jinping a abordat problema în mod direct. Într-un discurs neobișnuit de tranșant susținut luna aceasta, el a criticat guvernele provinciale pentru investițiile făcute „orbește” în inteligență artificială, în putere de calcul și în vehiculele cu energie nouă – industrii pe care Beijingul le-a desemnat drept priorități strategice, dar care sunt, de asemenea, expuse riscului de „supraîncălzire”.

Luna trecută, Xi a susținut un alt discurs în care a subliniat importanța ruperii ciclului de „involuție” care a cuprins anumite părți ale economiei chineze – a doua cea mai mare din lume după cea a SUA.

Șefii producătorilor auto chinezi, convocați pentru discuții cu autoritățile
Unii dintre șefii marilor companii auto chineze, inclusiv BYD – producătorul de vehicule electrice considerat cel mai mare rival chinez al Tesla – au fost convocați luna trecută la întâlniri cu autoritățile de reglementare pentru a primi avertismente legate de supracapacitate.

Hutong Research, o firmă independentă de consultanță cu sedii în Beijing și Shanghai, a afirmat într-o notă recentă: „Agențiile guvernamentale din întreaga Chină au acționat rapid ca reacție la comentariile recente ale lui Xi, angajându-se să implementeze reduceri pe partea de ofertă”.

„Aceste evoluții evidențiază nu doar nivelul ridicat de atenție politică acordat supracapacității, ci și amploarea problemei în economia Chinei”, mai nota sursa citată.

În economia hipercompetitivă a Chinei, consumatorii reticenți să cheltuie au ajuns să se aștepte la prețuri extrem de scăzute. Companiile din diverse industrii reduc adesea prețurile până aproape sau chiar sub costuri, în încercarea de a domina piața.

Companiile chineze din domeniul vehiculelor electrice nu fac excepție, iar mulți directori s-au plâns de acest fenomen, deși au fost și ele atrase în această spirală a scăderii prețurilor.

China se pregătește după mulți ani să își schimbe legea prețurilor
BYD a redus în mod repetat prețul modelului său low-end, „Seagull”, oferindu-l recent pentru 55.800 de yuani (7.761 de dolari), cu aproape 20% sub prețul de vânzare din catalog. În martie, compania a redus prețurile la întreaga gamă „Seagull” cu 3.000 de yuani. Great Wall Motors, unul dintre concurenții BYD, a lansat în iunie o nouă versiune a modelului „Ora 3”, cu aproximativ 20% mai ieftină decât prețul de vânzare din septembrie.

În ianuarie, He Xiaopeng, directorul general al XPeng Motors, le-ar fi spus angajaților că „piața va asista cu siguranță la o competiție și mai acerbă în 2025” și că unele companii auto nu vor supraviețui războiului prețurilor care se profilează.

Luna trecută, China a prezentat un nou proiect de amendament la legea sa privind prețurile – prima revizuire a acestei legi după 1998 – vizând în mod specific războaiele prețurilor.
Amendamentul ar întări regulile privind capacitatea guvernului de a stabili limite de preț, de a identifica „comportamentul inechitabil de stabilire a prețurilor” și de a limita competiția de tip „involuție”, inclusiv folosirea poziției dominante pe piață pentru a influența prețurile și vânzările în masă.

Totuși, unii analiști susțin că aceste măsuri s-ar putea să nu fie suficiente.

Mașinile electrice ieftine din China au provocat îngrijorare în UE
„Invazia” de vehicule electrice chineze în Uniunea Europeană i-a alarmat pe oficialii europeni, care se tem că producătorii auto autohtoni nu vor putea face față concurenței.
Anul trecut, UE a impus taxe vamale de până la 45% pentru vehiculele electrice cu baterii produse în China, stârnind furia Beijingului. Un summit recent UE-China nu a reușit să facă progrese în această chestiune, care rămâne un punct major de tensiune între cei doi parteneri comerciali.

Însă producătorii auto chinezi s-au adaptat, promovând în schimb vehiculele hibride plug-in. În iunie, companiile chineze au atins o cotă de 10% din piața de vehicule electrice din Europa, revenind complet la nivelul lor de dinainte de impunerea taxelor vamale.

Săptămâna trecută, Biroul Politic – grupul de conducere al Partidului Comunist Chinez – s-a reunit pentru a discuta perspectivele economice pentru anul următor. Deși nu au menționat în mod explicit campania anti-involuție, au vorbit despre necesitatea de a „reglementa competiția haotică” din economie.

hotnews.ro

Noutați dupa tema