Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Industria auto își poate reveni la producția dinainte de pandemie doar prin eliminarea mașinilor cu combustie în 2035, susține un studiu al unui grup ecologist

Industria auto își poate reveni la producția dinainte de pandemie doar prin eliminarea mașinilor cu combustie în 2035, susține un studiu al unui grup ecologist

Grupul ecologist Transport & Environment a publicat cel mai recent studiu privind posibilele evoluții ale industriei auto din Europa și susține pe baza rezultatelor din acest document că Uniunea Europeană poate atinge din nou vârfurile de producție de acum 6 ani doar într-un singur caz. Peste un milion de locuri de muncă ar putea fi pierdute de industria auto din Europa, dacă obiectivul de eliminare a vânzărilor de mașini cu combustie va fi abandonat de Comisia Europeană, susține Transport & Environment, ONG-ul care monitorizează activitățile legate de mobilitate, industrie auto și transporturi din Uniunea Europeană. Concluzia reiese din studiul realizat de grupul ecologist, pe baza modelării economice care urmărește modul prin care industria auto poate deveni o prioritate pentru Comisia Europeană.

La polul opus, dacă investițiile în noile tehnologii și în producția de baterii se vor ridica la nivelul cerut, producția de automobile ar putea ajunge la 15,2 milioane de vehicule în 2030 și la 16,8 milioane în 2035, niveluri care nu au mai fost atinse dinainte de pandemia de COVID. Una dintre condițiile cerute este implementarea unei politici industriale noi care să stimuleze producția europeană de mașini electrice, inclusiv prin obiective de electrificare impuse flotelor și prin susținerea mașinilor și bateriilor produse în Europa. T&E susține că valoarea adăugată brută la lanțul valoric al industriei auto din Europa ar crește cu 11% în următorii 10 ani.

Studiul arată că pierderile de locuri de muncă din ultimii ani, din producția de vehicule ar putea fi compensate prin crearea a peste 100.000 de noi locuri de muncă în fabricarea de baterii până în 2030 și a 120.000 în domeniul încărcării până în 2035. UE ar putea produce până la 900 GWh de baterii pe an (în prezent 187 GWh) până în 2030, dacă își menține obiectivul de emisii zero și implementează strategii industriale de sprijin. Producția economică a sectorului încărcării ar putea crește de aproape cinci ori, ajungând la 79 de miliarde de euro până în 2035. Grupul critică posibila relaxare a măsurilor care urmează să interzică motoarele cu ardere din 2035 și susține că lanțul valoric al industriei auto europene ar urma să piardă până la 90 de miliarde de euro. Până la două treimi din investițiile planificate în producția de baterii ar putea fi anulate.

Julia Poliscanova , director în cadrul T&E: „Este un moment decisiv pentru industria auto europeană, deoarece concurența globală pentru conducerea producției de mașini electrice, baterii și încărcătoare este imensă. Succesul Europei depinde de drumul pe care politicienii UE îl aleg astăzi. Menținerea obiectivului de emisii zero pentru 2035, împreună cu adoptarea unor politici industriale și de cerere solide, reprezintă cea mai bună șansă a UE de a reveni la o producție auto mai mare, de a menține nivelurile locurilor de muncă și de a crește valoarea economică a industriei sale auto.” Grupul Transport & Environment cere patru lucruri de la Comisia Europeană: menținerea obiectivelor privind emisiile zero ale autovehiculelor noi, începând din 2035, ajutor pentru producția de baterii, implementarea regulamentului privind infrastructura combustibililor alternativi și integrarea condiționalității sociale privind transferul de tehnologie în investițiile străine directe.

profit.ro

Noutați dupa tema