Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Canada va construi 1.000 km de cale ferată de mare viteză

Canada va construi 1.000 km de cale ferată de mare viteză

După mulți ani de discuții, statul canadian a dat undă verde unui proiect pentru construcția de linii de tren de mare viteză care să permită pe coridorul Toronto – Montreal – Quebec City rularea cu 300 km/h.

Într-o primă fază sunt bugetate investiții de 2,7 miliarde dolari în următorii șase ani, iar în bugetul pe anul trecut fuseseră alocate 250 milioane dolari. Nu se știe când va fi totul gata, însă mult după 2030.

Linia de 1.000 km lungim va fi construită pe traseul Toronto – Peterborough – Ottawa – Laval – Montreal – Trois-Rivières – Quebec City și trenurile ar trebui să facă puțin peste trei ore, scrie publicația International Railway Journal.

18 milioane de oameni locuiesc pe acest coridor geografic Toronto – Quebec City, iar zona generează 40% din PIB-ul anual al țării.

În Canada se dezbate de mulți ani ideea unor linii de mare viteză, însă distanțele sunt foarte mari și costurile ar fi enorme pentru linii care să străbată toată țara.

Premierul Justin Trudeau spunea, citat de Global News Canada, că de data asta proiectul chiar va deveni realitate, mai ales că a fost ales și un consorțiu pentru prima fază de dezvoltare. Alto este numele proiectului, iar consorțiul denumit Cadence este format din companiile CDPQ Infra, AtkinsRéalis, Keolis, Systra, Air Canada și SNCF Voyageurs.

Politicienii din opoziție au criticat anunțurile făcute și susțin că se vor aduna la „teancul” de promisiuni nerespectate făcute de partidele aflate la putere.

Canada are, alături de SUA, India și Rusia, printre cele mai lungi rute feroviare din lume: există și un tren ce parcurge peste 4.000 km în patru zile.

hotnews.ro

Noutați dupa tema