Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Beijingul atacă noua anchetă a Comisiei Europene cu privire la subvenţiile pentru industria EV.

Beijingul atacă noua anchetă a Comisiei Europene cu privire la subvenţiile pentru industria EV.

„Este un act protecţionist neaşteptat care va perturba şi distorsiona serios lanţul global de aprovizionare a industriei auto, inclusiv în UE, şi va avea un impact negativ asupra relaţiilor economice şi comerciale China-UE”

Beijingul consideră ancheta UE asupra industriei de maşini electrice din China drept un „act protecţionist neaşteptat” şi a avertizat că va avea un impact negativ asupra relaţiilor economice, scrie Financial Times.

Ministerul Comerţului din China a promis că va proteja „drepturile legitime” ale companiilor sale şi a reamintit UE de prezenţa puternică şi istoria lungă a producătorilor europeni în a doua economie din lume.

„Este un act protecţionist neaşteptat care va perturba şi distorsiona serios lanţul global de aprovizionare a industriei auto, inclusiv în UE, şi va avea un impact negativ asupra relaţiilor economice şi comerciale China-UE”, a spus ministerul într-un comunicat.

Pentru China, industria EV este un punct luminos într-o economie care se luptă să iasă din pandemie. Beijingul sprijină tehnologia avansată şi tranziţia ecologică pentru a ajuta economia Chinei să-şi reducă dependenţa de sectorul imobiliar.

Producătorii de maşini europeni s-au bucurat de o poziţie puternică pe piaţa auto din China, dar recent au fost puşi sub presiune de explozia vânzărilor de maşini electrice produse autohton.

Producătorii chinezi sunt loviţi, de asemenea, de probleme din cauza stocurilor prea mari. Exporturile către Uniunea Europeană au reprezentat o speranţă după ce SUA a restricţionat importul prin perceperea de tarife necompetitive şi oferirea de subvenţii către producătorii proprii.

„Producătorii de maşini din UE investesc şi funcţionează în China de mulţi ani, piaţa chineză devenind una dintre cele mai mari din lume”, explică insituţia chineză.

Acessta a adăugat că industria chineză de vehicule electrice şi-a extins competitivitatea „prin muncă asiduă”, fiind favorizată de consumatori aducând contribuţii importante la combaterea schimbărilor climatice şi a „tranziţiei verzi”.

zf.ro

Noutați dupa tema