Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Marile companii de tehnologie se mobilizează pentru a obţine un avantaj în domeniul inteligenţei artificiale

Marile companii de tehnologie se mobilizează pentru a obţine un avantaj în domeniul inteligenţei artificiale

Marile companii de tehnologie se dedica din ce în ce mai mult inteligenţei artificiale. Companii de la Microsoft Corp. la Meta Platforms Inc. le spun investitorilor că inteligenţa artificială reprezintă o “oportunitate uriaşă” de creştere şi se angajează să facă investiţii importante pentru a depăşi rivalii, conform Bloomberg.
Menţiunile de “inteligenţă artificială”, “învăţare automata” şi alţi termeni similari au crescut vertiginos în ultima rundă de convorbiri cu privire la rezultatele companiilor, potrivit unei analize Bloomberg News a transcrierilor de la 15 dintre cele mai mari companii de software şi semiconductori. Inteligenţa artificială părea imună chiar şi în condiţiile în care discuţiile despre reducerea costurilor au dominat. Au existat peste 200 de menţiuni ale termenilor legaţi de acest subiect, de departe cele mai multe de când a început să fie menţionat în mod vizibil în cadrul convorbirilor privind câştigurile din domeniul tehnologiei din SUA, în 2013.
Majoritatea marilor jucători din Silicon Valley au în pregătire produse bazate pe inteligenţă artificială de ani de zile, dar cursa a început oficial după ce lansarea în noiembrie de către OpenAI a ChatGPT, chatbotul cu inteligenţă artificială generativă care a devenit un succes şi a răsunat în industrie ca un foc de avertisment.
“Permiteţi-mi să recunosc, inteligenţa artificială a devenit un mare subiect de conversaţie în acest an”, a declarat Arvind Krishna, directorul general al International Business Machines Corp. luna trecută în cadrul apelului telefonic al companiei sale. “Am fost la Davos săptămâna trecută şi probabil că a apărut la aproape fiecare discuţie despre tehnologie ce se întâmplă cu inteligenţa artificială, precum şi ce se întâmplă cu OpenAI.” ChatGPT, a spus el, este cel mai recent dintr-o serie de descoperiri care au impulsionat industria, comparându-l cu Watson de la IBM şi DeepMind de la Google.
Convorbirile au evidenţiat un lucru clar, toată lumea vrea să devină un lider în domeniul inteligenţei artificiale sau crede că este deja lider. Iată ce au avut de spus în ultimele săptămâni unii dintre cei mai importanţi reprezentanţi ai marilor companii de tehnologie:
“În urmă cu mai bine de şase ani, am vorbit pentru prima dată despre faptul că Google este o companie care se bazează pe inteligenţa artificială. De atunci, am fost un lider în dezvoltarea inteligenţei artificiale” - Sundar Pichai, director general Alphabet Inc.
“Vom fi lideri în era inteligenţei artificiale, ştiind că valoarea maximă a întreprinderii este creată în timpul schimbărilor de platformă” - Satya Nadella, CEO-ul Microsoft
“Unul dintre obiectivele mele pentru Meta este să ne dezvoltăm cercetările pentru a deveni un lider în domeniul inteligenţei artificiale generative, pe lângă activitatea noastră de vârf în domeniul inteligenţei artificiale de recomandare” - Mark Zuckerberg, CEO Meta
“Tesla este într-adevăr una dintre cele mai importante companii de inteligenţă artificială din lume. Este un fel de afacere mare, cu inteligenţa artificială pe partea de software şi pe partea de hardware” - Elon Musk, CEO Tesla Inc.
Între timp, compania de semiconductori Advanced Micro Devices Inc. doreşte să profite de investiţiile uriaşe în hardware pe care le va necesita noua tehnologie.
“În următorii câţiva ani, una dintre cele mai mari oportunităţi de creştere a noastră este reprezentată de inteligenţa artificială, care se află în faza incipientă de transformare a aproape tuturor serviciilor şi produselor din industrie”, a declarat Lisa Su, CEO-ul AMD.
Meta a început să menţioneze pentru prima dată IA în discuţiile sale privind rezultatele încă din 2013, când a anunţat formarea unui grup de cercetare în domeniul IA pentru a da sens întregului conţinut partajat pe Facebook. De atunci, menţiunile au crescut încet în întreaga industrie şi au început să aibă un rol mai important începând cu 2016. În timp ce discuţiile despre noua tehnologie au avut un flux şi un reflux în această perioadă, acum este oficial inevitabilă.

zf.ro

Noutați dupa tema